ad

Thriller | 100 minuten

Genre: Thriller

Geregisseerd door: Howard Avedis

Met onder meer: David Naughton, Barbara Crampton, Lance LeGault

IMDb beoordeling: 4,7 (164)

Releasedatum: 1 januari 1987

Over Kidnapped

Als de zusjes Bonnie en Debbie de dierentuin bezoeken op de zestiende verjaardag van Debbie, gebeurt er iets vreselijks. Debbie wordt gedrogeerd en ontvoerd. Bonnie ziet het gebeuren, maar kan niets doen. Ze schakelt de hulp in van detective Vince McCarthy om haar zus te bevrijden van de ontvoerders die haar willen introduceren in het pornowereldje. Samen met Vince infiltreert Bonnie in de duistere wereld van de porno-industrie.

avatar van Elineloves

Elineloves

*Man ritst broek open en laat zijn klokkenspel zien*

Andere man: '' Holy Jesus, what do you feed that monster? ''

Juist ja.

Deze film was wel érrug gedateerd en 'stoffig'. Wie draagt tegenwoordig nog een GELE broek? Niemand hopelijk, behalve met carnaval. Ik moest even wennen aan het 'heppie de peppie' acteerwerk in het begin van de film, maar toch voelde het echt aan, alsof je echt naar twee blije kippen kijkt die samen een avondje op stap zijn. Vrouwen zijn nou eenmaal erg druk en aanwezig (lees: irritant) wanneer ze melig zijn, dus wat dat betreft was het vrij realistisch. Hoewel het meisje 16 is geworden, zou je haar geen dag ouder schatten dan 12. Best grappig, tegenwoordig is het juist andersom.

Zodra Tony in beeld kwam, zou bij ieder normaal mens alarmbellen moeten gaan rinkelen. Gladjakker met al even gladde praatjes. Na een tijdje hebben de blondies het -gelukkig- ook door. Je zou denken dat ze dan wat voorzichtiger worden, maar natuurlijk niet. Dit gegeven is al zo oud als de weg naar Rome, mensen nemen nou eenmaal graag verkeerde beslissingen wanneer er gevaar dreigt.

Wanneer zusjelief eenmaal ontvoerd is, is de spanning ver te zoeken. Een saai, langdradig zoektochtje is dan het resultaat. Af en toe worden er zijlijntjes uitgegooid naar andere gebeurtenissen maar geen van allen zijn interessant. Debbie lijkt het allemaal wel best te vinden en van verzet is weinig sprake. Waarom dan moeite doen om haar weer te vinden? Al is zusterlief ook wel met hele andere zaken bezig, dan met het vinden van haar kleine zusje....

Nee, dit soort films zijn niets voor mij.Gelukkig was het aapje nog enigszins leuk.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Elineloves schreef:

Vond je? Niet dat het direct iets zegt maar met die borstomvang... Ik vond haar toch wel iets ouder.

Rare, wisselvallige B-film, leuk onbekend jaren '80-curiosum. Het vreemde vond ik dat het me qua toon heel erg deed denken aan zo'n typische tiener-thriller - het aapje (sollen met diertjes, gatverdegatver), de band tussen de zusjes, de knappe politieman - maar elementen als de pornofilm, de bijna- verkrachting en het bloot af en toe doen dan toch weer aan films denken voor een hogere leeftijd. Het is een raar detail, maar dat bloot vond ik ook zo opvallend: soms wordt het heel erg bewust buiten beeld gehouden, en dan is het plotseling in your face.

Af en toe zitten doorspoelen, af en toe met interesse zitten kijken. Leuk tijdsdocument dat ik - af en toe - boeiender vond dan veel modernere films.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Kidnapped is een soort van C film uit de jaren 80 met nogal oubollige dialogen, hele lelijke kleding en met een apart idee over porno. Verder valt op dat werkelijk niemand kan acteren en dat het Aapje er met kop en schouders boven uit steekt.

De film kijkt makkelijk weg omdat je van de ene verbazing in de andere valt maar dat maakt het vanzelfsprekend nog geen goede film.

Leuk om een keer gezien te hebben maar erg matig.

P.s. Op dit moment te zien op AMC.