Stickfighter (1994)

Actie

geregisseerd door BJ Davis
met Kely McClung, Adam Briles en Wayne Crawford

Tijdens een inval en een drugspand vallen er twee slachtoffers: de zoon van drugsbaron Riley en de maat van agent John Lambert. Lambert gaat op zoek naar de moordenaar van zijn maat. Maar ook op Lambert wordt gejaagd door Riley, die de moord op zijn zoon wil wreken. Het lijkt een ongelijke strijd, want Riley heeft een arsenaal wapens tot zijn beschikking, terwijl Lamberts handelsmerk zijn twee gevechtsstokken zijn.

avatar van Beertje45
Kely McClung moet uit een ontelbare groep martial arts beoefenaars die hun weg zochten naar het witte doek zowat de kleun met grootste onderscheiding zijn. De held van, nou ja, het verhaal, is een ongelooflijk zelfingenomen egotripper. Zowel McClung als tegenspeelster Alex Meneses acteren krampachtig slecht, actie's zijn voorspelbaar en bepaalde settings zijn ongelooflijk kaal. McClung was mede scenarist en producer, ik vraag me af wat het budget moet zijn geweest en een verhaal dat je kan neerpennen op een sigarettenvelletje.