Hu Du Men (1996)

Hongkong
Drama / Komedie

geregisseerd door Kei Shu
met Josephine Siao, Anita Yuen en Daniel Chan Hiu Tung

'Hu Du Men' is de ruimte tussen het toneel en de kleedkamers bij de Kantonese opera waar men zich volledig kan voorbereiden op de te spelen rol. Lang-Kim Sum is een operaster heeft zich vaak in die ruimte bevonden, maar zit ook op mentaal gebied nu in zo'n ruimte. Ze gaat binnenkort met pensioen en zal met haar man emigreren naar Australië. Haar dochter Mimi vertelt dat ze lesbisch is en op Lang-Kims werk is de vooruitstrevende directeur bezig de traditionele opera volledig te hervormen. Daarbij moet haar protégé gaan kiezen tussen carrière en liefde en ook een oud geheim uit Lang-Kims verleden duikt op.