Dirt (1979)

Documentaire

geregisseerd door Eric Karson
met Rick Mears, Parnelli Jones en Elliot M. Kaplan

Twee bier drinkende fans van allerlei soorten motor- en autosport, veelal door de modder, geven commentaar bij vele verschillende races: met motoren, met buggy's, tractorpulling en de 24 uur van Le Mans; alle denkbare varianten komen aan bod, met als uiterste de beruchte destruction derby, dat de meeste mensen alleen als computerspel kennen. Daarnaast komen iconen uit de racewereld aan het woord, zoals Rick Mears en Chuck Parnelli, maar ook onbekende namen uit de uithoeken van de Verenigde Staten vertellen wat hen zo in deze sporten aantrekt en waarom.