3 A.M. (2001)

Mystery / Misdaad

geregisseerd door Lee Davis
met Danny Glover, Pam Grier en Michelle Rodriguez

Het is 23,45 uur in New York. De nachtploeg van 'Lady Luck Cab's' begint en 4 taxirijders rijden de nachtelijke stad in. Dan, in het begin van de nacht wordt Sigh vermoord, het elfde slachtoffer van een seriemoordenaar die het voorzien heeft op taxichauffeurs. De nacht begint normaal voor Mizra, een vluchteling uit Bosnië, Hershey (Danny Glover), die relatieproblemen heeft, Singh, de met simpele dromen vervulde Pakistaan en Salgado, een bijgelovige Latina vol demonische angsten.

M. Rodriguez Fan
Geen goede film maar omdat Michelle Rodriguez een rol erin speelt 3 sterren voor het scenario 1 ster. Maar omdat het een beetje geen goed motief is om zo een film omhoog te stemmen hou ik het bij 1. Maar Michelle Rodriguez behoedt de film voor een totale flop.

het idee achter deze film was goed maar de uitwerking niej 2* tog wel vermakelijk maar aan het einde langdradig,...

Niet erg geslaagde film waarin verschillende verhaallijnen min of meer samen vallen. Het probleem is dat de verhaallijnen slap zijn en tegen het einde bijzonder ongeloofwaardig worden. Bovendien zijn de dialogen niet zo sterk en is het verhaaltje rondom de seriemoordenaar afgeraffeld (met name op het einde).
Wel aardig is de sfeer die wordt neergzet. Het charmante nachtcafeetje, de onderlinge contacten van de taxichauffeurs en het taxiwereldje as sich. Dit is echter niet voldoende om de film te redden.

avatar van nightbreed
Prachtige film met goede acteurs.
Het is een soort van mozaiekfilm, een film met verschillende verhaallijnen dus.
De karakters zijn erg geloofwaardig en ook de gebeurtenissen zijn erg 'normaal'.
Ik zeg 'normaal' omdat een seriemoordenaar in je auto natuurlijk niet normaal is maar de dingen die de karakters doen en zeggen zijn lekker gewoontjes en daardoor geloofwaardig en herkenbaar.
Wat ik ook sterk vond was dat niet alle verhalen een einde kennen, net zoals in het echte leven sluit je de dag vaak af voordat je bepaalde dingen hebt kunnen afsluiten.
Een aangename verrassing als je het mij vraagt.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Voor een Euro gekocht.. en hier zeker geen spijt van!
Leuke vermakelijke film.. die nergens langdradig is en lekker wegkijkt!
Natuurlijk is het verhaal vrij simpel.. maar vond het toch leuk deze film te hebben meegepakt
Vermakelijke film met boeiende personages.. die je niet iedere dag tegen komt
3 sterren! niks meer niks minder.. eerder meer.. snap de negatieve reacties nietzo?(Vooroordelen misschien?)

avatar van Moviestar1979
Een redelijke film waarbij diverse verhaallijnen door elkaar lopen.
De seriemoordenaar heeft meer een bijrol, en bevind zich grotendeels op de achtergrond.
De dialogen vond ik zwak, maar mede dankzij de cast wordt erger voorkomen.

2,5 *