Vater Mutter Mörderkind (1993)

Duitsland

geregisseerd door Heiner Carow
met Klaus J. Behrendt, Franziska Troegner en Sebastian Reznicek

Julius (Klaus J. Behrendt) is een voormalige terrorist, die met hulp van de Stasi in 1980 onderduikt. Hij trouwt met kleuterleidster Uschi (Franziska Troegner) die een driejarig zoontje heeft. In 1990 wordt hij dankzij de dossiers van diezelfde Stasi tijdens een razzia opgepakt en ingesloten. Echtgenote Uschi is diep gekwetst, want zij wist niets van zijn terroristische verleden. Zijn - inmiddels dertienjarige - stiefzoon Karl (Sebastian Reznicek) wil hem uit de gevangenis bevrijden en bedenkt van alles en nog wat om zijn doel te bereiken. Het loopt echter geheel anders af dan het joch zou willen.