Geschichten aus dem Wienerwald (1979)

Alternatieve titel: Tales from the Vienna Woods

1 stem

West-Duitsland / Oostenrijk

geregisseerd door Maximilian Schell
met Birgit Doll, Hanno Pöschl en Helmut Qualtinger

Wenen in het interbellum. De 22-jarige Marianne zal op verzoek van haar vader trouwen met de slager Oskar, alhoewel zij niet van hem houdt. Op het verlovingsfeest op een Donau-eilandje leert ze de nette Alfred kennen en zij bevalt hem meteen. De hele verloving valt in het water en haar vader, de zogenaamde toverkoning, verstoot haar. Maanden later, als zij ook nog door Alfred verlaten wordt, heeft ze helemaal geen geld om haar gezin te onderhouden, want met een pasgeboren zoontje komt ze steeds dieper in de diepe ellende terecht.