ad
  • 8.088.271 stemmen

La Permission de Minuit (2011)

Drama | 110 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Delphine Gleize

Met onder meer: Vincent Lindon, Emmanuelle Devos en Quentin Challal

IMDb beoordeling: 6,1 (223)

Oorspronkelijke titel: La permission de minuit

Releasedatum: 2 maart 2011

Over La Permission de Minuit

Romain, 13 jaar, en David, 50 jaar, hebben een buitengewone vriendschap. Door een zeldzame genetische afwijking moet Romain volledig afgeschermd van het daglicht leven. Hij is een “maankind”. David, een chirurg gespecialiseerd in dermatologie en gepassioneerd door zijn beroep, verzorgt Romain van kindsaf. Niets lijkt de twee uit elkaar te kunnen halen tot op de dag dat David zijn droomjob in het buitenland aangeboden krijgt. Hoe moet hij zijn vertrek aankondigen aan Romain? De dag van hun afscheid nadert en beiden worden opnieuw op de proef gesteld.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Goede onderhoudende Franse film, maar ik heb ze beter gezien met Vincent Lindon.

avatar van jadolino

jadolino

Mooi drama , geen tranentrekker wel onderhoudend en boeiend.

• 20893 berichten

Als zelfs Vincent Lindon deze film niet over het gemiddelde kan overhalen dan is er iets mis en dat was het ook het is allemaal te vlak en je krijgt geen binding met de hoofdrolspelers het is niet slecht maar zeker ook niet goed.

avatar van Decec

Decec

Een goede dramafilm...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteur Vincent Lindon...

Mooi HD kwaliteit...

Prima achtergrond geluid (Dolby Digital)...

Prima Franse film...

avatar van Emancipator

Emancipator

Prima film, vincent Lindon speelt een mooi verhaal.

Wat geef jij vage reviews Decec, word er misselijk van.

En wat de F is dat met die puntjes van jou, gaat er nog wat komen?

avatar van Diederik58

Diederik58

Uitstekende film.

Mooi hoe het kind in de arts een vader ziet. Dat het elkaar los moet laten, pijn doet.

Hoewel er weinig actie is, boeit de film. Je wilt weten hoe het afloopt.

avatar van Robi

Robi

Film over een ongeneeslijk zieke jongen en de relatie met zijn dokter. Ik snap heel goed wat de bedoeling van de film was. En daarmee had het een hele mooie, en ook wel emotionele film kunnen worden, met een mooi opgebouwd verhaal, sterke karakters en goed acteerwerk. Maar dat was het dus allemaal niet.