Behind the News (1940)

Alternatieve titel: A Flagpole Needs a Flag

geregisseerd door Joseph Santley
met Lloyd Nolan, Doris Davenport en Frank Albertson

Redacteur Vic Archer (Robert Armstrong) wijst stagiair Jeff Flavin (Frank Albertson) toe aan de oude rot in het vak Stuart Woodrow (Lloyd Nolan), waar hij voonamelijk op diens zenuwen werkt. Jeff heeft altijd een grote bewondering gehad voor Woodrow, maar de cynische en onprofessionele houding waarin die thans vervallen is bedroeft hem. Woodrow op zijn beurt tracht Jeff van zijn idealisme af te helpen en de journalistiek te verlaten. Desondanks redt Jeff Woodrows reputatie door een primeur op Woodrows naam te zetten. Wanneer Jeff door één van zijn talenten de waarheid ontdekt over een sensationele moordzaak, probeert hij Woodrow bij het onderzoek te betrekken, in de hoop niet alleen de moord op te lossen, maar zo ook Woodrows idealen en loopbaan te redden.