Tempo Massimo (1934)

Alternatieve titel: Full Speed

Italië

geregisseerd door Mario Mattoli
met Vittorio De Sica, Milly en Camillo Pilotto

Een knappe, rijke jongeman ontfermt zich over een jonge, gracieuze parachutiste die in het Comomeer, op de grens van Italië en Zwitserland, is geland. De verrukkelijke vrouw is een avontuurlijk type en de weinig sportieve jongeman probeert haar in alles te evenaren, om zo haar liefde te winnen. Een dolle afdaling op de ski's wordt hem bijna fataal...

avatar van Mac Hammer Fan
Uit op DVD in Italië. Helaas alleen met Italiaanse ondertitels.

Bedankt voor de info weer ! Klassiekertje met De Sica en Magnani, waarbij dient te worden gememoreerd dat de 26-jarige Magnani hier in haar pas tweede film een bijrol heeft, n.b. als- geloof het of niet- Milanese bonne van ster Milly ! En ja, ze sprak zichzelf in.
Deze door de Camerini romkoms met De Sica geinspireerde screwball heeft weinig om het lijf qua intrige: in het begin is De Sica een stoffige droogstoppel met fin de siècle sikje die ondanks zijn titel thuis onder de plak zit bij zijn tirannieke tante, tot Milly letterlijk in zijn leven wordt gedropt en hij zich bekeert tot de half fasjistiese, half- Amerikaanse levensstijl van Milly en haar vriend Boooobbe, die in het teken staat van sport, jazz en snelle auto's. Waarbij DS natuurlijk Booobbe wil opvolgen als haar vriendje. Hoe het afloopt, zal niemand verbazen.
Opvallend veel buitenopnamen voor een film uit die tijd, waaronder zelfs een heuse wielerkoers die later door Mattoli zou worden gecopieerd in 1 van zijn Toto films.
Meerdere mensen hebben gememoreerd dat het screwball slot van deze film identiek is aan dat van the graduate, lang geleden dat ik die gezien heb maar het zal wel waar zijn, deze film draaide in 34 ook in de VS.
De diegetische muziek werd verzorgd door De Sica zelf die zich begeleidt aan de piano. Meer voor DS dan voor Magnani tifosi, al mag je deze film van haar ondanks de a-typische bijrol natuurlijk niet missen.