Kidnappet (2010)

Denemarken
Drama / Familie

geregisseerd door Vibeke Muasya
met Connie Nielsen, Lars Mikkelsen en Simon Larsen

De 11-jarige Simon, een zwart geadopteerd jongetje en voetbalfanaat, reist met zijn Deense moeder naar zijn geboorteland Kenia. Kort na zijn aankomst verliest Simon zijn geliefde voetbal. Wanneer hij de bal gaat zoeken raakt hij verdwaald in de grootste sloppenwijk van Afrika. Met zijn trendy schoenen en hippe kleding valt hij behoorlijk op, maar wanneer hij beroofd wordt lijkt hij al snel op elk ander Afrikaanse jongetje. Wanneer Simons moeder de media inschakelt en een beloning uitlooft voor het terugbrengen van haar zoon, wordt Simon plots opgejaagd in de steegjes van de sloppenwijk en is hij afhankelijk van alle hulp die hij kan krijgen.

Opzich leuk in scene gezet.. Echter is het begin erg slap als je het mij vraagt en zijn er wat dingen overdreven.
Film kijkt wel leuk weg maar zou m niet aanraden of bewust voor een tweede keer kijken.

Meer dan uitstekende familie film maar niet geschikt voor de kleintjes onder ons ook de cast was top in deze meer dan gemiddelde film ook de lokaties waren dik inorde en de film laat weer eens goed zien dat het continent Afrika er nog lang niet is vooral de townships en de corruptie.