• 11.464 nieuwsartikelen
  • 9.040.490 stemmen

Snuf de Hond en de IJsvogel (2010)

Familie / Avontuur | 85 minuten

Genre: Familie / Avontuur

Alternatieve titels: Snuf en de IJsvogel / Snuf de Hond - En de IJsvogel

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Steven de Jong

Met onder meer: Ydwer Bosma en Joosje Duk

IMDb beoordeling: 5,2 (116)

Gesproken taal: Nederlands

Plot Snuf de Hond en de IJsvogel

Op de Vredehoeve is een Bed & Breakfast gekomen met de mogelijkheid om boten te huren. Met een van die boten, 'De IJsvogel', gaan Tom en Mirjam op vakantie. Ze gaan hierbij verschillende jaarmarkten af. Op een van de markten ziet Snuf twee jongens, Niels en Jimmy, die aan het zakkenrollen zijn in opdracht van hun vader. Op een nacht breken die twee jongens in en de bewoner ziet de twee jongens en hun hond Loebas wegrennen. De eigenaar verdenkt Tom en Mirjam die hij die dag zich verdacht zag gedragen op de jaarmarkt en stapt naar de politie. Ze worden hierna onterecht gevangengenomen. Met hulp van Snuf ontsnappen ze om zo hun onschuld te gaan bewijzen.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

stinissen (crew films & series)

Voor de wat jongere jeugd 6t/m12) best een aardige film , persoonlijk vond ik het allemaal iets aan de zoete kant gepaard met flauwe humor.

Ik vond het een erg leuke film voor kinderen. Ik vond deze ook veel beter dan Spookslot. Leuk verhaal en doet erg aan de kameleonfilms denken, wat overigens natuurlijk ook van de zelfde regisseur is. Af en toe wat onrealistisch, bijvoorbeeld een agent op pums. Maar de rest was al niet te min en kijkt lekker weg.

avatar van GGG

GGG

Voor de moeite een een. Wat een goede herder maar wat een slechte acteurs. Vooral die Tom moeten ze nooit meer laten spelen...

In IJsvogel speelt die tom echt niet slecht hoor. In Spookslot wel, maar in Ijsvogel speelt hij erg natuurlijk. Als jij dat slecht vind ben ik wel benieuwd wat jij goed acteren vind. Het is geen oscarfilm, maar wel een film die je met je kinderen op een avond even weg kijkt.

avatar van robertus65

robertus65

Kinderfilm over goed tegen kwaad, erg simpel en voorspelbaar allemaal vol stereotype karakters.

avatar van komodo

komodo

In welke tijd speelt de film? Je zou denken ongeveer 1950, maar gezien de autonummerplaten, kleding, dvd-doosjes, europrijzen e.d. zou het in 2010 kunnen zijn. Vreemd, vinden ook mijn kinderen van 9 en 13. Het viel hun nl. meteen op, toen ik nog niet zat mee te kijken.

avatar van Quido

Quido

Die vrouwelijke rechercheur in deze Snuf is trouwens - buiten het feit dat ze ontzettend knap is - tamelijk hilarisch; ze loopt voortdurend op hoge hakken rond te rennen.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

De ideeën en verhalen raken nu echt op bij Steven de Jong.De casting was zo slecht dat ik alleen Steven de Jong en Dominique van Vliet en natuurlijk nog het beste van allemaal Rense Westra goed waren.Verder een saaie film met veel fouten en een goed kopen titel song.

Die vrouwelijke rechercheur vond ik nog het slechtste spelen, echt om te janken.

avatar van Leeuwenkuil

Leeuwenkuil

Voor het publiek waarvoor het bedoeld is, kinderen, is het een leuke film. Die zullen zich zeker amuseren met deze film. Spel is gelukkig beter dan bij Snuf 3. Je kan merken dat de 2 hoofdpersonen wat beter in hun rol zitten. Er zitten mooie scenes tussen, maar ook gekke dingen zoals een agente op hakken Maar goed zoals altijd speelt Rense Westra weer erg goed. En ook de gene die de vader speelt van de 2 jongens speelt erg goed. Dus al met al voor de kinderen waarvoor het bedoeld is een leuke film en ook voor de meekijkers is hij wel weg te krijgen.

avatar van Timmy757

Timmy757

Slechtste film uit de serie tot nu toe... Heb me opnieuw weer regelmatig lopen ergeren aan dat knaapje die Tom speelt... hoe hebben ze hem ooit kunnen casten . Het verhaal is wel erg dun en heel simpel uitgewerkt, zelfs voor een kinderfilm. Valt me trouwens wel 2 dingen op: dat het net is of er voor elke film weer minder moeite wordt genomen, nu was het blijkbaar al teveel moeite om lui in echtte politie uniformen te laten rond huppelen. (Hoewel dat vrouwtje op die pumps wel hilarisch was en lekker .) En dat het lijkt alsof de films steeds voor jongere kinderen bedoeld worden, zeker in vergelijking met de 2 eerste snufs die toch wat 'volwassener' waren.

Al met al kijkt de film nog wel aardig weg, en hij zal voor kinderen van 5 tot 12 jaar ongetwijfeld erg leuk zijn ook, maar ik kom toch uit op 2,5*.

avatar van Spetie

Spetie

Dit was niet veel soeps.

De eerste 2 Snuf de Hond films waren ook niet van een heel hoog niveau, maar vermaakten wel en hadden een aardige hoofdrolspeler. Dan heb ik het natuurlijk niet over de hond, want dat is zowat de enige die hier wel voldoet. Nee na twee films is de oude Tom vervangen door een nieuwe Tom en dat is toch een behoorlijke miscast. Het knaapje kan totaal niet acteren en mist ook een bepaalde uitstraling.

Daarnaast is het verhaal is deze film te kinderachtig en doorzichtig voor woorden. Er zitten zoveel onlogische zaken en enorm doorzichtige zaken in de film, dat je haast denkt dat deze film gericht is op 0-4 jarigen, i.p.v. de wat oudere jeugd. Dat maakt de film op momenten zo slecht dat er ook wel weer wat te lachen valt, ook al is het allemaal onbedoeld. De agente op hoge hakken is soms wel lachen evenals de commissaris van pak hem beet 180 kilo. Ook de boevenvader heeft in al zijn overacting wel iets grappigs over zich heen.

Daar houdt het dan ook wel mee op. Hopelijk is de vierde film beter, maar ik houd mijn hart vast gezien het feit dat de cast voor die film weer hetzelfde is.

avatar van missy85

missy85

Ik heb alle 4 de Snuf films gezien, en vind deel 3 en 4 wel erg slecht in vergelijking met deel 1 en 2, daar zat naar mijn idee meer verhaal in.

En die jongen die Tom speelt, die was erg slecht. Dat ze hem ooit gecast hebben..

De Herder was zoals altijd wel een plaatje:)

avatar van Dk2008

Dk2008

Na oorlogstijd en Vliegende Volckert is dit de derde film die ik heb bekeken met Snuf de (herders)hond.

Ik vind dit eigenlijk de leukste, hoewel die andere twee niet zo veel anders zijn, maar als geheel is deze wat beter. Ik heb nooit zo erg naar Goede tijden slechte tijden gekeken maar wat het acteerswerk betreft haalt deze wel zo'n beetje hetzelfde niveau. Weinig bijzonder verhaal met een gammel begin, daarna iets beter en na de helft nog wel weer wat beter. Maar ouderwets scenario, het lijkt wel of ik naar een jeugdfilm uit de jaren '60 heb gekeken. Er zitten ook wel onlogische momenten in. Eva Crutzen als politie-agente is wel knap zeg, alleen mag je zo met je hoge hakjes op een boot, volgens mij moet je altijd zacht schoeisel gebruiken. Die twee jongelui opsluiten Zo zijn er nog wel wat meer van dat soort zaken. Ook moet het zogenaamd spannend worden, nou ...

De vader doet wel erg overdreven, hoewel je in dit land genoeg geschifte personen hebt rondlopen. Daarom kan ik er toch ook wel weer om lachen.

De jongen (Ydwer Bosma) speelt nog best aardig, het meisje (Joosje Duk) vind ik dan juist wat minder goed doen. De combinatie tussen die twee is ook niet zo goed.

Ondanks bovenstaande vind ik verder wel een leuke film om te zien. Overdreven maar toch grappig. De hond (er zijn er drie gebruikt) is toch erg leuk om te zien. Iedere keer die close-ups van Snuf en nog wat actie en de manier hoe die opnamen zijn gemixt hebben ze mooi gedaan. Ook sfeervolle Nederlandse taferelen van de jaarmarkt en rondom het water, het camerawerk is niet slecht gedaan. Dat is dus weer de andere kant van het verhaal. 4.0

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima film die lekker wegkijkt, deze vind ik de leukste van de vier.

avatar van masterton

masterton

Leuke film, ook met veel humor, vooral die super zware agent, en die agente op hoge hakken, en die tralies in minuut 27 waren van hout, ook is deze film echt gebeurd !

avatar van Dk2008

Dk2008

Is het echt gebeurd? (Toch gewoon gebaseerd op een boek van Piet Prins?).

Voor deze film is een hond gebruikt uit de eerste Snuf de Hond-films, Jordy.

avatar van Thorak

Thorak

GGG schreef:

Steven de Jong moeten ze nooit meer laten filmmaken!

avatar van Thorak

Thorak

moviereacties schreef:

Ben je familie van degene die Tom speelt toevallig? Je bent in ieder geval de enige die hem goed vind acteren...

avatar van lezertje

lezertje

. Laatste van de vier films over deze Nederlandse Rin Tin Tin. Ondanks dat de film zich in deze tijd afspeelt. Kleeft aan elk facet de spruitjeslucht van de jaren vijftig. Ontzetten rolbevestigend: Jongens kunnen niet koken en meisjes zijn gewoon dom. De dialogen zijn van het ‘Swiebertje’ niveau en ook het handelen van de politie is gelijk aan dat van veldwachter Bromsnor, zodat je het alleen maar eens kan zijn met minister Van der Steur dat de dienaars der wet niet op de door hen geëiste loonsverhoging hoeven te rekenen. Met als meest infantiele: Een politieagente op naaldhakken. Als je dit voor kinderen maakt, neem je de doelgroep absoluut niet serieus.