La Mitad de Óscar (2010)

1 stem

Spanje

geregisseerd door Manuel Martín Cuenca
met Rodrigo Sáenz de Heredia, Verónica Echegui en Antonio de la Torre

Oscar werkt als beveiliger in een zoutmijn waar haast niemand meer komt en brengt daar de dagen eenzaam door. Op een dag wordt zijn routine verstoord wanneer Oscar verneemt dat zijn opa naar het ziekenhuis gebracht is en dat zijn zus Maria, waarvan hij al twee jaar niets van gehoord heeft, naar Almería komt. Tot Oscars verbijstering arriveert ze met haar vriend Jean en is ze zwanger. De spanning tussen broer en zus is stil, maar duidelijk voelbaar. Maria wil niet te veel vertellen, maar Oscar is vastbesloten meer informatie te krijgen.