Denjin Zabôgâ (2011)

Japan
Actie

geregisseerd door Noboru Iguchi
met Itsuji Itao, Naoto Takenaka en Hiroyuki Watanabe

Het verhaal draait rond een jongen waarvan de vader, een wetenschapper, wordt vermoord. Hij zweert wraak te nemen op het kwaad. Met zijn motor, die kan veranderen in een spraakgestuurde robot, gaat hij de strijd aan met het kwaad en raakt verwikkeld in gevechten met een verscheidenheid aan bizarre cyborg wezens. Verfilming van de gelijknamige tv-serie.

Ontzettende campy ongein. Leuk. 3*

avatar van Montorsi
Omfg wat is Iguchi een held. De Q & A was leuker dan de film zelf, die wel leuk is hoor, soms zelfs erg lollig, maar ook vaak wat flauw. Maar wat maakte Iguchi er een show van
Zeker wel een film die hier op MM in de smaak zal vallen, maar helaas krijgen die geen overenthousiaste Iguchi in een witte onderbroek mee.

Reinbo
De regisseur was inderdaad de ster van de avond.

avatar van Boogeyman
Wat een held.

Reinbo
Staat nu op 4 in de publieksenquete.

Reinbo schreef:
Staat nu op 4 in de publieksenquete.

Ja dat is wel geniaal Al zal dat ongetwijfeld 'iets' met de Q&A te maken hebben. Stond in de Daily Tiger ook onder het kopje 'smaakmakers ' Ik heb hem ook een 5 gescheurd overigens.

avatar van McSavah
Montorsi schreef:

Ik heb 'm ook 5 sterren gegeven, vooral omdat ik graag meer van dit soort regisseurs/films op het festival zie en Iguchi inderdaad een bruut is.

avatar van Mug
Mug
Verwachting: een Japans gek IFFR-hitje als Shinboru en Dai-Nipponjin. Ik sorteer dit soort titels er ondertussen wel uit onder het motto: amusement verzekerd.

Resultaat: Haalt het niveau van bovengenoemde titels bij lange na niet. Karate-Robo Zagorgar is leuk en amusant, maar de echte lachbuien zijn schaars - zeeeeer schaars - te ontwaren. De special effects film weet zo nu en dan de jaren 70 hitserie (voorloper van Transformers en Power Rangers) eer aan te doen, maar de hedendaagse special effects die door de film zijn verweven zijn te lelijk voor woorden. Jammer. En het vele inzoomen op vrouwelijke borsten, billen en benen zijn te puberaal. En dan mag ik nog blij zijn dat het IFFR de internationale (voor de Amerikaanse markt dus) versie vertoont en niet de nog veel explicietere Japanse versie.

Leuk popcorn-vermaak, de jaren 70 verering is veelal in tact, maar de modernisering belooft niet veel goeds, dat is duidelijk. Had er meer van verwacht.

avatar van Goldenskull
Ondertiteling?!

avatar van Montorsi
Er staat iemand naast die hem vertaald. Het komt er op neer dat hij 'geluksbonen' had, en wij moesten een Japans tekstje opzeggen toen hij er mee ging gooien. Eigenlijk jammer dat de Q&A ervoor niet online staat, want dat was ook fantastisch.

avatar van BlueJudaskiss
Aardig, maar na een half uurtje had ik het wel gezien. Wel leuk om weer de stijl van de Power Rangers overal in terug te zien. 2,5*

Aardig.

Maar absoluut niet het beste wat Iguchi voortgebracht heeft. Daarvoor wordt hij teveel gelimiteerd door de ode aan. Niet dat het nu zo'n getrouwe weergave is van de hitseries van vroeger, maar toch zit er duidelijk een handrem op.

De humor blijft vooral beperkt tot een aantal leuke creaturen (de bulldog car) en wat geinige one-liners. De man-breast milk quote mocht er zeker ook wel zijn. Typisch Iguchi materiaal. Verder valt op dat de film er iets gelikter uitziet en dat Iguchi ook op iets betere acteurs kon rekenen. Klein rolletje voor Naoto Takenaka, altijd leuk, en ook Akira Emoto is een plezier om volgen.

Heb de 114 minuten versie gezien, die is uiteraard wat langdradig voor een film als deze, zelfs al zijn het eigenlijk twee afzonderlijke delen. In het begin zijn de melige scenes nog wel leuk, anderhalf uur later heb je het wel zo'n beetje gezien. Iguchi blijft er wel zany dingen instoppen, maar ik zie toch liever zingende sushi geloof ik.