La Petite Chambre (2010)

Zwitserland / Luxemburg

geregisseerd door Stéphanie Chuat en Véronique Reymond
met Michel Bouquet, Florence Loiret Caille en Eric Caravaca

Edmond is een oude man die niet veel kracht meer heeft en vecht tegen het idee om in een verzorgingstehuis te eindigen. Ondertussen weigert hij ook de hulp van Rose, zijn huishoudster. Maar Rose accepteert dit niet zomaar; zij kent de pijn die iemand ondergaat wanneer hij gedwongen wordt iets te accepteren dat onvoorstelbaar is. Op een dag maakt Edmond een lelijke val en zal hij de hulp van Rose wel moeten accepteren.

Onverslijtbare Michel Bouquet en ook Florence Loiret Caille (die ook in "Je l'aimais" keurig acteerde) zijn de hoofdpersonages in een film die eerder matig begint maar dan achteraf heel wat tederheid en gevoeligheid brengt.
Alleszins een genietbare prent, aanvaardbaar, eenvoudig en menselijk.