Heritage of the Desert (1932)

Alternatieve titel: When the West Was Young

Western / Romantiek

geregisseerd door Henry Hathaway
met Randolph Scott, Sally Blane en J. Farrell MacDonald

De rancher Adam Naab heeft de controle over een passage, welke de enige uitweg uit een dal is. In dit dal houdt Judson 'Judd' Holderness, de leider van een bende outlaws, een enorme kudde gestolen vee verborgen. Naab staat niet toe, dat Holderness dit vee verplaatst over zijn grondgebied. Holderness probeert Naabs ranch in bezit krijgen door zijn claim op een waterbron te betwisten om hem daar mee uit te hongeren. Maar Naab huurt Jack Hare, een landmeter uit het Oosten, in om de juiste omtrek van zijn land te laten bepalen. Hare overleeft in de woestijn een moordaanslag van Lefty, een handlanger van Holderness. Judy, de geadopteerde dochter van Naabs overleden zakenpartner, wordt verliefd op Hare, terwijl ze eigenlijk zou trouwen met zijn zoon Snap Naab. De jaloerse Snap, die aan Holderness veel geld schuldig is na het verliezen bij het pokeren, verraadt zijn eigen vader.