14-18, le Bruit et la Fureur (2008)

Alternatieve titel: 14-18 Noise and Fury

1 stem

Frankrijk / België
Documentaire / Drama

geregisseerd door Jean-François Delassus

'Bijna-documentaire', samengesteld uit speelfilmfragmenten en archiefbeelden die werden gerestaureerd, ingekleurd en van geluid voorzien, geeft een beeld van de Eerste Wereldoorlog van binnenuit. '14-18' vertelt het fictieve verhaal van een jonge Fransman die zich, gedreven door een zucht naar avontuur, aanmeldt om mee te strijden tegen de Duitsers. Hij vertelt over zijn vriend Leon, elders aan het front, met wie hij correspondeert, en over zijn verloofde Marthe.