Hildegard of Bingen (1994)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Drama

geregisseerd door James Runcie
met Patricia Routledge, Janet Suzman en Peter Vaughan

Film over het leven van de 12e-eeuwse mysticus, visionair, dichter, theologe, natuurkundige en componist Hildegard of Bingen. Deze vrouw betekende in haar tijd zeer veel voor haar medemens en haar land, en haar hulp werd zelfs ingeroepen door de toenmalige Koning van haar land en van de Paus.

Kijk es aan ! Deze docu/speelfilm is toch niet uitgezonden door de NPS... of wel ? Ik zag ooit een Nederlandse documentaire met gespeelde 'einlagen', met Ineke ter Heege als Hildegard.

gimli f
Ja, deze film maar even toegevoegd. Ben benieuwd, want de film (eigenlijk docu-drama) gaat toch over een van de interessantere figuren uit de Europese geschiedenis lijkt me.
Films over markante, bizarre figuren wil ik altijd wel zien.

Hopen dat de publieke zenders hun rol als informeerder van het Nederlandse volk eens goed waarmaken, en dit soort docu's over markante personen gaan uitzenden.