Son of Geronimo: Apache Avenger (1952)

Western

geregisseerd door Spencer Gordon Bennet
met Clayton Moore, Bud Osborne en Tommy Farrell

De scout Jim Scott is op zoek naar een mogelijkheid om een einde te maken aan het bloedvergieten tussen blanken en Apaches in het Westen. Jim kan rekenen op de steun van Tulsa, de leider van een karavaan met kolonisten, en de kolonisten Frank Baker en zijn zus Ann. Een groep Apaches onder leiding van Porico, de zoon van Geronimo, valt voortdurend de karavaan met kolonisten aan. Tevergeefs probeert Jim een ontmoeting met Geronimo voor elkaar te krijgen. Een bende van blanke afvalligen, geleid door Ace Devlin en Rance Rankin, verergeren de situatie.