Kimi ni Todoke (2010)

Alternatieve titel: From Me to You

Japan

geregisseerd door Naoto Kumazawa
met Mikako Tabe, Haruma Miura en Misako Renbutsu

Sawako Kuronuma is een lief meisje dat nogal verlegen is. Door haar klasgenoten wordt ze door haar haarstijl en stuursheid "Sadako" genoemd, naar de naargeestige hoofdpersoon uit Hideo Nakata’s horrorfilm “Ringu”. Dan verandert haar leven plotseling als Shota Kazehaya, de populairste jongen op school, ineens interesse in haar toont.

Prachtig romantisch verhaal. Ook aan te raden is de anime serie, die is nog beter.

avatar van lotsoflina
Ik heb de film gezien vond t verhaal prachtig, de anime serie heb ik niet afgekeken ;3, Maar de film zou ik zoweer kijken vond het intressant verhaal en erg mooi<'3.

Mooi portret van een verlegen, wereldvreemde tiener, waar de meeste van haar medestudenten met een boogje omheen lopen. Dankzij een populaire jongen probeert zij langzaam uit haar schulp te kruipen. Ze wordt daarbij vooral geholpen door twee klasgenoten, met wie zij aarzelend bevriend raakt. Het lelijke eendje van de klas blijkt dan helemaal niet zo lelijk te zijn. Integendeel zelfs. Maar… door toedoen van een rivale wordt haar vriendschap en labiele zelfvertrouwen ernstig op de proef gesteld. Het lijkt de weg van de minste weerstand om dan maar weer terug in de schulp te kruipen. Veel treurnis derhalve, maar niet overdreven sentimenteel. En natuurlijk loopt het goed af…