Welcome Home (2015)

geregisseerd door James Head
met Luke Perry, Erica Cerra en Camille Sullivan

Na zijn zeer succesvolle debuutroman wordt van schrijver Stewart Paylor verwacht dat hij meteen aan de slag gaat met hoofdstukken voor zijn nieuwe boek. Wat niemand om hem heen, zijn literair agent en vriendin Cynthia incluis, echter weet, is dat Stewart een ernstig geval van writer's block heeft. Zijn leven komt nog meer op zijn kop te staan, als hij van een vakantie terugkeert en ontdekt dat er een dakloze moeder met haar twee kinderen zich in zijn huis hebben schuilgehouden.

Deze televisiefilm vraagt aandacht voor de honderdduizenden daklozen (waaronder kinderen), die dag in dag uit op zoek moeten naar een slaapplaats, terwijl de shelters overvol zijn. De film is op zich niet erg bijzonder, maar dat doet niets af aan de onderliggende, schrijnende problemen waarin mensen vaak buiten hun schuld verzeild raken. Een sympathieke film over een weerbarstige problematiek.