Storm (2009)

Denemarken
Drama / Familie

geregisseerd door Giacomo Campeotto
met Marcus Rønnov, Kenzo en Kirsten Lehfeldt

Freddie woont samen met zijn vader. Zijn moeder is overleden. Freddie wordt op school gepest en is vaak eenzaam. Tot hij een hond tegenkomt op straat die hij meeneemt naar huis. Hij noemt hem Storm. Het duurt niet lang of zijn vader ontdekt zijn geheime vriend, en Storm moet terug naar zijn wrede eigenaar. Freddie weet zijn vader over te halen de hond te kopen van zijn gemene eigenaar, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

avatar van FelixTheCat
leuke kinderfilm

avatar van Spetie
Een leuke jeugdfilm van Deense makelij, die toch wel een iets hogere score verdiend dan het gemiddelde hier, want zo slecht was het nu ook weer niet.

Het verhaal is wat voorspelbaar en de kinderacteurs zijn misschien niet de allerbesten, maar daaromheen zit het verder wel goed. Het verhaal en drama wordt op een leuke en geloofwaardige manier opgebouwd, en de personages krijgen voldoende diepgang mee. Ik vond de soundtrack trouwens ook best aardig. Een soort van Deense rap of zo, maar het klonk best lekker.

Het einde mag dan voorspelbaar zijn, het is wel het einde waar je hier op hoopt. En dat een bastaardhond dan een stel hazewindhonden verslaat, neem ik overigens graag voor lief, ook al is het nogal onwaarschijnlijk. Zeker niet slecht dus en het prima voorbeeld van een film die geschikt is voor jong en oud.

avatar van Decec
Een goede drama/familie film...
Leuke jeugdfilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Redelijk achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van Phantasm
Prima, vermakelijke jeugdfilm die lekker wegkijkt.