King of Alcatraz (1938)

geregisseerd door Robert Florey
met Gail Patrick, Lloyd Nolan en Harry Carey

Steve Murkil is ontsnapt uit de gevangenis Alcatraz. Murkil gaat incognito aan boord van een passagiersschip in de hoop aan een veroordeling te ontkomen. Murkil neemt samen met zijn handlanger Lou Gedney de controle van het stoomschip over waardoor het leven van de passagiers en bemanning in gevaar komt. De verpleegster Dale Borden kan met hulp van een radioverbinding met de wal een gewonde passagier helpen. De marconisten Raymond Grayson en Robert MacArthur gaan samenspannen om Murkil en Gedney te overmeesteren. Maar wanneer Raymond en Robert aan Dale vertellen waar de alarmpistolen liggen wordt zij overmeesterd.