13 Semester (2009)

Duitsland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Frieder Wittich
met Max Riemelt, Dieter Mann en Robert Gwisdek

Na het behalen van zijn Abitur (vwo-diploma) die hem toelaat om te studeren aan de universiteit, vestigt Moritz, bijgenaamd Momo, zich gelukkig in Darmstadt om er verder te studeren. Maar de eerste zaken gaan helemaal niet volgens plan. Bij het zoeken naar een woning is hij net al zo ongelukkig als in het vinden van nieuwe vriendschappen en ook voor zijn economische wiskunde heeft hij al heel wat beter gepresteerd. Maar dan komt de kentering. In Bernd, die al vijf semesters achter de rug heeft zonder al te veel stress, vindt hij een ervaren kamergenoot en in Kerstin ziet hij (voor het eerst) de vrouw van zijn dromen...

avatar van Darbie
3 toegekende sterren en een leuk bericht voor '13 Semester' in de VPROgids.

Zelf kon ik ik deze "vlotgedraaide/ jonge studenten/ onderbroekenlol-film" minder waarderen.