Arctic Predator (2010)

Alternatieve titel: Frost Giant

Sciencefiction / Actie

geregisseerd door Víctor García
met Erbi Ago, Velizar Binev en Lucy Brown

Een onderzoeker en zijn team zoeken de kust van Antarctica af naar een schip dat daar in de negentiende eeuw gezonken zou zijn. Wanneer ze een alien-achtig ijswezen opgraven dat meer dan tweehonderd jaar oud is, brengt deze de onderzoekers om het leven en begeeft hij zich naar het vasteland. Hier begint hij langzaam de warmte uit de aarde te zuigen, waardoor het langzaamaan steeds kouder wordt.

avatar van akira124
Heb deze nog nergens gezien, ben benieuwd.

avatar van danny61
ik vond het maar niet veel soeps

avatar van Thampon
Zonde dat ik niet minder dan een halve ster kan geven, dit sloeg nergens op. Ze hadden beter het geld in hun zakken gehouden.
Ik vind als je iets doet, doe het dan goed... als het verhaal dan nog vernieuwend had geweest, zou ik zeggen OK. Maar nu, neen een dikke vette 0

avatar van jippie2010
Ik snap niet dat ze zo moeilijk doen als superman meespeelt...
De sfx zogen hard.

avatar van riefenstahl
Acteurs zijn redelijk maar vanwege no budget ultragoedkope en slechte cgi wat resulteert is een saaie film. Dan waren de stop motion klei monsters uit de B movies from the fifties heel wat leuker. Gebeurt me niet vaak dat ik in slaap sukkel tijdens een film maar deze film kreeg het voor elkaar, een paar keer zelfs en dat is geen aanbeveling

avatar van MovieMind
Ik ben totaal geen fan van dit soort low-budget films, dat ze deze film in deze tijd nog durven te produceren.
Het is eigenlijk niet meer dan schandalig.

avatar van BlueJudaskiss
Waarom is dat schandalig? Ik ken genoeg mensen - ik bijvoorbeeld - die graag naar dit soort films kijken.

avatar van RuudC
Voor elke film is wel een publiek. Ik houd alleen niet van mockbusters, omdat het in mijn ogen zielloze producties zijn, puur bedoeld om op het succes van een blockbuster mee te liften.

Arctic Predator heeft z'n titel nog enigszins mee, al zal het maar al te graag willen meegenieten van alle aandacht dat Predators kreeg. Van een originele invulling is weinig sprake, al is dit tot op heden nog wel de beste mockbuster die ik gezien heb. Het plot is een mix van AvP en The Thing. Even dacht ik een chestbuster te zien, maar van aliens is geen sprake. De arctische predator wordt overigens wel regelmatig 'the thing' genoemd. Het monster is weinig indrukwekkend, al komt dat uiteraard door de afgrijselijke CGI.

Dat is na de originaliteit wel het grootste probleem: de film ziet er spuuglelijk uit. Alles behalve de simpel uitziende binnenlocaties, zijn blauwe schermen. Zelfs voertuigen en helikopters zijn digitaal. Zulke krenterigheid schaadt zelfs een mockbuster. Toch moet ik bekennen dat Arctic Predator nog redelijk vermakelijk is. De cast is weinig bijzonder, al verbaasde me het om Dean Cain (voormalige Superman in de Lois & Clark serie) tussen al die gezichten te herkennen. Die heeft dus geen vruchtbare carrière gehad. Het zal er ook nooit meer van komen. Dit soort films zijn en blijven het eindstation. Arctic Predator ziet er een stuk beter uit dan andere no budgetfilms, maar het blijft armoe troef.

avatar van Aapje81
Onderhoudende pulp in de Roger Corman traditie maar dan nog wat slechter. Het monstertje ziet er niet uit maar het is wel apart. De acteurs zijn slecht maar hebben er wel plezier in en om een aantal dialogen heb ik best wel kunnen lachen.

Kortom niet goed maar wel onderhoudend.

Als je ziet dat Dean Cain de hoofdrol speelt wees dan maar zeker dat je het met een b-film te doen hebt, en dat merk je al snel aan de speciale effecten, die wel heel amateuristisch zijn.
Maar het verhaal was wel doenbaar, niet dat het een topfilm wordt, maar is wel spannend.
Kon me er wel mee vermaken.

avatar van Noodless
Uitermate zwakke film met zeer zwakke special effecten die voor mij zelfs ver onder een gemiddelde B-film blijft qua niveau. Overslaan ! 2/10

avatar van Elchapo
Waardeloze prullaria......

Dit is geeneens een B-film. Ongelooflijk slechte troep.

avatar van BlueJudaskiss
Begonnen met het idee ´he leuk lekker weer een film van SyFy-Channel' en uiteindelijk de film op de achtergrond aan gehad zoals je ook naar een haardvuur of aquarium kijkt. 1,5* is nog eigenlijk veel te hoog maar ach ik heb toch een zwak voor SyFy.

avatar van jeroentjuhhhhh
Víctor García (beter bekend als 'de regisseur van de slechtste Hellraiser film') klooit wat aan met ondoenlijk slechte CGI in deze ijskoude creature feature. Al zullen de acteurs daar weinig van gemerkt hebben, aangezien alles green screen werk is. Het oogt allemaal bijzonder knullig, al zie ik daar nog wel de charme van in. Verder nogal traag formulewerk zonder noemenswaardige actie om de boel af en toe wakker te schudden. Weinig overtuigend dus van Garía, terwijl ik zijn debuut (Return to House on Haunted Hill), ondanks alle mankementen, nog wel kon hebben. Was ook wel een product van z'n tijd, waar Arctic Predator vooral verouderd aanvoelt. Ik had deze zeker 10 jaar ouder geschat.