Sinterklaas en het Pakjes Mysterie (2010)
Genre: Familie
Speelduur: 75 minuten
Oorsprong:
Nederland
Geregisseerd door: Martijn van Nellestijn
Met onder meer: Wim Rijken
IMDb beoordeling:
4,9 (64)
Gesproken taal: Nederlands
Releasedatum: 13 oktober 2010
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Sinterklaas en het Pakjes Mysterie
"Sinterklaas"
Elk jaar levert het weer problemen op om alle pakjes in november per boot van Spanje naar Nederland te krijgen. Daarom heeft Sinterklaas een oplossing bedacht: een geheime pakjesopslag in Nederland. Als Sinterklaas maanden voor de intocht alvast stiekem naar Nederland komt om persoonlijk de geheime pakjesopslag in Nederland te controleren, beginnen de problemen zich langzaam op te stapelen. Na een spectaculaire noodlanding met de Pakjes-Boeing loopt de planning zo in de war, dat zelfs de intocht in het water dreigt te vallen en het niet zeker lijkt dat er in december wel voldoende cadeautjes zijn voor alle kinderen.
Externe links
Video's en trailers
Reviews & comments
JP
-
- 620 berichten
- 262 stemmen
Hahaha lol, hoe serieus wil je nog genomen worden.
Zet zijn 5* stemmen voor zijn vijf Sinterklaas films ook wel direct wat in perspectief. Ik was al bang dat hij die films daadwerkelijk geniaal vond.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Stem bij Ernst en Bobbie verwijderd. Nu wel weer on-topic graag.
nellestijn
-
- 48 berichten
- 17 stemmen
Mensen, mijn excuses, ik heb de verkeerde stem bij de verkeerde film gezet. Ik haalde de geslepen onix en monte nogwat door elkaar heen. Thanx voor de oplettendheid.....
nellestijn
-
- 48 berichten
- 17 stemmen
Dat is knap. Maar wat maakt jouw Sint films dan anders dan, ik noem, het SinterklaasJournaal of de Club van Sinterklaas? Heb ooit een Sinterklaas film van je gezien, en het voelde niet als iets unieks, of 'anders dan anders'...
Ik doel niet perse op bioscoopfilms maar de grote hoeveelheid films die er is. Er wordt veel gemaakt over de goede oude man. Wat mijn films tot een succes maakt??? of uniek???? ik denk het feit dat ik kinderen niet als simpel beschouw en ze niet alla veel kinderproducties kinderlijk bespeel. Kinderen kunnen veel hebben.....en zijn slimmer dan je denkt.....
wat ouder ben. Maar het kind in mij verlangt naar zo'n shot van de het silhouet van de Sint en zijn Piet op het dak in de sneeuw aan het einde van 'Dag Sinterklaasje'. Dat Shot is fenomenaal en uiterst sfeervol. Dat mis je tegenwoordig enorm. Tegenwoordig is het alles maar plat en zie je Sinterklaas 24 uur per dag op tv. Nog meer dan zijn 200.000 Zwarte Pieten.
Elke film kiezen we ook voor dat soort dingen.... in het Geheim was dat Sint met zijn schimmel in de nacht door het dorpje, of vorig jaar met de Pakjesboot en zijn kasteel in Spanje en dit jaar met de geheime opslagloodsen en zijn Pakjesboeing...... Ik kan nog niet teveel zeggen maar de nieuwe film begint op een besneeuwd dak op 5 december
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Wat mijn films tot een succes maakt??? of uniek???? ik denk het feit dat ik kinderen niet als simpel beschouw en ze niet alla veel kinderproducties kinderlijk bespeel. Kinderen kunnen veel hebben.....en zijn slimmer dan je denkt.....
Dan moet je dit even uitleggen...
Elke film kiezen we ook voor dat soort dingen.... in het Geheim was dat Sint met zijn schimmel in de nacht door het dorpje, of vorig jaar met de Pakjesboot en zijn kasteel in Spanje en dit jaar met de geheime opslagloodsen en zijn Pakjesboeing...... Ik kan nog niet teveel zeggen maar de nieuwe film begint op een besneeuwd dak op 5 december
Ok, dit komt echter totaal niet in de trailer naar voren. Maar misschien als ik ooit een van je films op tv voorbij zie komen, ik er een totaal andere kijk op krijg.
nellestijn
-
- 48 berichten
- 17 stemmen
ICU:
Waarom moet ik dat nummer uitleggen? Op de CD waar dit nummer opstaat en ik gok 9 van de 10 ouders die de CD hebben zullen je bevestigen dat dit 1 van de meest gedraaide nummers is op de CD. Wat is er dan mis mee??
Een trailer is ook niet de film he.... een trailer is een verlengstuk van de distribiteur om de film aan de man te brengen... maar om je te helpen hierde trailer van vorig jaar
YouTube - Trailer Sinterklaas en de Verdwenen Pakjesboot
ik snap niet waar jij de sinterklaassfeertjes dan mist... en als je naar de film ervoor gaat die eindigt met sinterklaas op zijn pard door het stadje...
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Allereerst wil ik even benadrukken dat ik veel respect heb voor je projecten. Ik vind het knap dat je uit het niets zo veel succes hebt zonder steun van gevestigde wat dan ook. Dat ik het, na het materiaal wat ik mee gekregen heb, niet helemaal eens ben zal jou een worst wezen. Dat neemt het succes uiteraard niet weg. Maar ik, ook als (dan wel beginnend) filmmaker zijnde, ben benieuwd wat er speelt en de gedachten zijn bij het maken van zo'n productie. Maar als jij zegt:
"
ik denk het feit dat ik kinderen niet als simpel beschouw en ze niet alla veel kinderproducties kinderlijk bespeel. Kinderen kunnen veel hebben.....en zijn slimmer dan je denkt.....
Komt dit niet (lees; totaal niet) overheen met de nogal kinderachtige, met alle respect iets wat stupide clip. Dat het een succes is zal inderdaad wel. Daar zeg ik niets over. Het komt gewoon niet overheen met jouw idee. De clip heeft een hoog, excuus voor de keuze, Ernst en Bobbie gehalte.
Die trailer ziet er in het begin prima uit. Die 'boeven' zijn echter nogal pijnlijk. Die boef heeft zelfs een gestreept gevangenis pak aan. En die tante Pollewop, of hoe ze ook mag heten (wie kent haar niet?) en mini en maxi. En dan zeggen dat je kinderen niet als simpel beschouwt en ze niet alla veel kinderproducties kinderlijk bespeelt. Dat kinderen veel kunnen hebben en slimmer zijn dan je denkt, komt dan toch totaal niet naar voren? Je kunt het wel zo vinden, maar klaarblijkelijk heb je dit niet zo gemaakt.
naucalpan
-
- 7 berichten
- 681 stemmen
Ben gisteren met mijn zoontje van 6 naar de film geweest. Vond hem helemaal niet slecht. Sommige vondsten waren zelfs geniaal. Als er volgend jaar weer zo'n film gemaakt wordt, ga ik zeker weer kijken.
michaelwillemsen
-
- 3 berichten
- 27 stemmen
Ik vind het toch zeer geslaagde film, op kinderflms stem ik ook niet via mijn mening maar die van mijn neefje van 6 
JP
-
- 620 berichten
- 262 stemmen
Ik vind het toch zeer geslaagde film, op kinderflms stem ik ook niet via mijn mening maar die van mijn neefje van 6
Vandaag toch nog maar even teruggekomen op om een stapel andere films te stemmen? 
michaelwillemsen
-
- 3 berichten
- 27 stemmen
ben pas sinds vandaag lid 
Kinderfilms laat ik mijn neefje op stemmen, dat is de doelgroep.
JP
-
- 620 berichten
- 262 stemmen
Ik vond het alleen grappig dat je kleine neefje zich dus blijkbaar na middernacht komt registreren, op dat moment alleen de films uit deze reeks 5 sterren geeft en jij zelf de volgende dag nog een stapel andere films beoordeelt.
Op zich prima natuurlijk, het gemiddelde van deze film kon ook wel een steuntje in de rug gebruiken. Verder leuk dat je neefje zo van de films genoten heeft.
nellestijn
-
- 48 berichten
- 17 stemmen
Komt dit niet (lees; totaal niet) overheen met de nogal kinderachtige, met alle respect iets wat stupide clip. Dat het een succes is zal inderdaad wel. Daar zeg ik niets over. Het komt gewoon niet overheen met jouw idee. De clip heeft een hoog, excuus voor de keuze, Ernst en Bobbie gehalte.
Daar zijn meningen dan over verdeeld. Als je onze nummers pakt dan is het geloof ik de enigste op het kindergebied waar neit de liedjes simpel met samples tevoorschijn worden getoverd maar waar nog live muzikanten in een studio worden gezet.
Tuurlijk worden bij een kinderfilm bepaalde aspecten typisch neergezet, maar het is ook niet 1 of twee dingen die je los pakt, het gaat om het geheel..... en daarmee scoren wij als enigste kinderfilm zowel bij kinderen als bij ouders de hoogste waarderingscijfers van allemaal.
EN ja natuurlijk vindt niet iedereen dat leuk (net als bij elke film) we moeten een middenweg vinden... en een boef in een streepjespak of zoals jij zegt Tante Pollewop (die overigens bij alle kids nog bekend is door de herhalingen van de familieknots afgelopen 5 jaar) er is meer in een film dan alleen dat.......
nellestijn
-
- 48 berichten
- 17 stemmen
Ben gisteren met mijn zoontje van 6 naar de film geweest. Vond hem helemaal niet slecht. Sommige vondsten waren zelfs geniaal. Als er volgend jaar weer zo'n film gemaakt wordt, ga ik zeker weer kijken.
We werken hard aan de plannen voor volgend jaar
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Tuurlijk worden bij een kinderfilm bepaalde aspecten typisch neergezet, maar het is ook niet 1 of twee dingen die je los pakt, het gaat om het geheel..... en daarmee scoren wij als enigste kinderfilm zowel bij kinderen als bij ouders de hoogste waarderingscijfers van allemaal.
nellestijn
-
- 48 berichten
- 17 stemmen
Maar het verschil tussen dit soort Sinterklaasfilms en Het Paard van Sinterklaas wil ik toch best wel bestempelen als simpel versus intelligent.
Maar het Paard van Sinterklaas vindt ik geen SInterklaasfilm. Als je een SInterklaasfilm maakt waar het tot 20 minuten na de pauze duurt tot je 1 sint en twee (erg lelijke pieten te zien krijgt)... is het geen sinterklaasfilm.
Los daarvan vindt ik het Paard 1 van de beste/mooiste familiefilms die er is....een superfilm, maar geen sinterklaasfilm zoals het genre al zegt: die gaat over de Sint en zijn Pieten.....
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Toch voel ik in die films meer Sinterklaassfeer dan in de vijf zomerse producties van jouw hand bij elkaar. Natuurlijk, voor alles is een markt, maar dit is zoals ik het ervaar.
nellestijn
-
- 48 berichten
- 17 stemmen
Toch voel ik in die films meer Sinterklaassfeer dan in de vijf zomerse producties van jouw hand bij elkaar.
Blijkbaar heb je ze toch niet allemaal gezien;-) Troost je dan met de synopsis van de nieuwe film....
JP
-
- 620 berichten
- 262 stemmen
Preview.nl:
Na de aankondiging van Johan Nijenhuis aan een retro-Sintfilm (De Grote Film van Sinterklaas) te werken, kon de reactie van team Nellestijn natuurlijk niet uitblijven. De maker van de 'enige, echte Sinterklaas-films' komt volgend jaar met nummertje vier: Sinterklaas en het Geheim van 5 December. Ondanks het feit dat de belangstelling voor Sintfilms een neergaande curve heeft, denkt regisseur Martijn van Nellestijn dat er voldoende publiek is voor twee Sint-films volgend jaar. Frans Bauer heeft in elk geval alweer 'ja' gezegd.
nellestijn
-
- 48 berichten
- 17 stemmen
JP: ja preview is ook altijd al fan geweest;-) Toch grappig dat ze spreken van een neergaande curve...... 2008: 280.000 bezoekers, 2009: 300nogwat.000 bezoekers, 2010: ik weet niet waar we nu zitten maar geloof 260 of 270 (voor het weekend was dat) waarbij 2010 5 tot 6 jeugdfilms had draaien en 2008/2009 maar 3 a 4....
Johan's film wordt erg leuk, gisteren met hem gesproken over onze beide plannen...belooft leuk te worden.... hier een persbericht van een andere site:
bron: neerlandsfilmdoek.nl
Voor het vierde jaar op rij gaan de makers van o.a. Sinterklaas en de verdwenen Pakjesboot en Sinterklaas en het Pakjes Mysterie een nieuw Sinterklaasavontuur maken. En voor de derde keer op rij zal Frans Bauer daar een rol in spelen. De populaire zanger is verheugd weer te zijn gevraagd door filmmakers Van Nellestijn en Slot, die met hun drie vorige films al bijna 900.000 bezoekers naar de bioscopen trokken en zo een nieuw instituut aan de Sinterklaastraditie toevoegden.
De eerdere films, Het Geheim van het grote Boek en Sinterklaas en de verdwenen Pakjesboot waren ieder goed voor bijna 300.000 bezoekers en oogstten daarmee dubbel en dwars een Gouden Film. De nieuwe film heeft als voorlopige titel Sinterklaas en het Geheim van 5 december en zal vanaf oktober 2011 in de Nederlandse bioscopen te zien zijn. Het eigentijdse avontuur speelt zich af op 4 en 5 december, wanneer de Goedheiligman tijdens pakjesavond verdwijnt en zo voor grote problemen zorgt. Martijn van Nellestijn zal samen met Hetty Heyting gaan werken aan het nieuwe script.
Frans Bauer
Op dit moment wordt gewerkt aan nieuwe en bekende namen voor de cast. Zo zijn er gesprekken gepland met Joep Sertons, Pamela Teves, Inge Ipenburg en Frans Bauer. "Vertrouwde elementen die al jarenlang deel uitmaken van de Sinterklaasfilms van Van Nellestijn keren terug, en dat belooft volgend jaar zelfs nog spannender te worden dan ooit tevoren" aldus Frans Bauer, die verheugd is weer gevraagd te zijn voor een rol in de nieuwe film. Onder de vaste elementen zijn bijvoorbeeld ook Tante Til, een rol van Hetty Heyting, en het boevenduo Joris en Boris.
Vastbesloten
Regisseur Martijn van Nellestijn en producent Erik-Jan Slot zijn vastbesloten om de Sinterklaasfilm traditie in de Nederlandse bioscopen voort te zetten. Zij brachten als eersten drie jaar geleden met succes een echt Sinterklaasavontuur in de bioscoop. Hun meest recente film, Sinterklaas en het Pakjes Mysterie, heeft momenteel in Nederland en België al bijna 250.000 bezoekers naar de bioscoop getrokken.
Sinterklaas en het Geheim van 5 december zal wederom groot worden uitgebracht door Entertainment One Benelux. In januari starten de audities voor de overige rollen in de film. Regisseur Van Nellestijn: "Eerst een maandje kerst, na 11 maanden aan Sinterklaas te hebben gewerkt is het daar nu wel tijd voor".
JP
-
- 620 berichten
- 262 stemmen
JP: ja preview is ook altijd al fan geweest;-) Toch grappig dat ze spreken van een neergaande curve......
Ik weet niet waar het op gebaseerd is, maar ze hebben het niet specifiek over jouw films toch?
Ook van Neerlands Filmdoek:
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
2010: ik weet niet waar we nu zitten maar geloof 260 of 270
Volgens de officiële cijfers behaalden Geheim van het grote Boek en Verdwenen Pakjesboot respectievelijk 287.000 en 283.000.
nellestijn
-
- 48 berichten
- 17 stemmen
Quido: als je kijkt naar alleen de cijfers in Nederland..... dan heb je gelijk.....Ik heb als producent ook te maken met Belgie en de Antillen..... Maar jongens ik ga kerst vieren;-) de boom staat;-) SInt zit in de doos....
Ik wens jullie allemaal een fijne feestdagen en een voorspoedige jaarwisseling
robertus65
-
- 1130 berichten
- 0 stemmen
Het is veel van hetzelfde, een formule die eindeloos wordt voorgezet.
Kiros
-
- 607 berichten
- 1327 stemmen
Regelrechte drab..
De eerste Sinterklaasfilm uit de reeks van van Nellestein die ik heb bekeken en dat zal ook gelijk de laatste zijn.
Natuurlijk stelde ik mij van tevoren in op een film die niet gemaakt is voor mij (hoewel ik van andere Sint gerelateerde films best genieten) maar voor de kleintjes.
Zodra drie kinderen van 4, 5 en 6, bij de eerste keer dat Sinterklaas in beeld komt, bijna in koor beginnen te roepen 'dat Sinterklaas zo`n rare andere stem heeft' heb je eigenlijk als filmmaker al flink gefaald. Natuurlijk kan niet elke Sint de stem van good old Bram nabootsen, maar de Sint uit deze film klonk gewoon bij tijd en wijle ( om het op z`n oud-Hollandsch te zeggen) erg nichterig.
Of dat de regisseur ontgaan is, of dat er sprake is van een gimmick, weet ik niet.
Ik gok op het laatste, aangezien er nog al wat gay-ish dubbelzinnige 'grapjes' in voorkomen.
Leuk om in een kinderfilm af en toe wat humor voor de ouderen in te stoppen, maar dan moet het ook wel leuk zijn. Dit was tenenkrommend. Joling die met een - ik noem het maar- quasi ondeugende blik zegt:" Het is inderdaad wel een boefje hoor". Lachen joh.. 
Nergens is er ook maar enig sfeertje te herkennen die zo typerend is voor `t Sinterklaasfeest. Het is dat Sinterklaas nog leeft, anders had-ie zich omgedraaid in zijn graf.
Boeven in een kinderfilm horen dom te zijn, (zo hebben we dat volgens mij afgesproken ooit met z`n allen
) maar Joris en Boris waren gewoon -forgive me my french- zum kotsen. Wie die twee verzonnen heeft, moeten ze direct opsluiten en wat mij betreft een sessie waterboarding laten ondergaan van 75 minuten. Payback time! 
Nogmaals, dit is een kinderfilm en die zijn voor kinderen geschikt. Normaal gesproken dan. De kinderen die `m hier thuis bekeken hebben, raakten na een half uur al verveeld.
De Sint was raar, de boeven te imbeciel en de rest van de personages nietszeggende beeldvulling.
Leuk om zo`n film op te vrolijken met BN-ers maar daar redt je het uiteindelijk niet mee.
Al met al misschien niet een film voor de allerkleinsten, alhoewel ik mij afvraag of een kind van 8 jaar of ouder nog wel een Sinterklaasfilm wilt kijken als ze niet meer geloven.
Vervolgens aansluitend Het Paard van Sinterklaas opgezet wat gelukkig wel erg beviel bij de kinderen.
Kijk deze film dus niet met kleintjes en als je waarde hecht aan dit gezellige oer-Hollandse tafereel. Je komt namelijk van een koude kermis thuis.. 
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7281 stemmen
Roze Sint.
'Een kloddertje roze' werd letterlijk genomen in deze niet al te beste Sinterklaasfilm, en dus mocht 'Geer' de liefde voor een andere jongen gewoon uitspreken. Zoiets zie je niet vaak in een kinderfilm en getuigt op zijn minst van dappere originaliteit. Helaas kan dit niet van het script dan wel de liedjes worden gezegd. De grappen zijn verschrikkelijk en de acteerprestaties zeer wisselvallig. Ondanks de aanwezigheid van Tante Til is een en ander niet voldoende voor een rooskleurige blik. Bij lange na niet.
Matig.
Het laatste nieuws

HBO Max scoort in Nederland met de matig beoordeelde bodyhorrorfilm 'Nightbitch'

Prime Video-hitserie 'The Night Manager' krijgt een derde seizoen

Netflix verwijdert de dramafilm 'It Ends With Us' met Justin Baldoni en Blake Lively

WOII-film 'The Boy in the Striped Pyjamas' wordt donderdag uitgezonden op televisie
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.

