Aashiqui (1990)

India
Drama / Romantiek

geregisseerd door Mahesh Bhatt
met Rahul Roy, Anu Agrawal en Reema Lagoo

Rahul en Anu Verghese ontmoeten elkaar op dezelfde dag. Beiden worden vastgehouden door de politie omdat ze van huis zijn weggelopen. Rahul is boos op zijn vader omdat hij voor de tweede keer is getrouwd, terwijl zijn eerste vrouw nog steeds in leven is. Anu is weggelopen uit een weeshuis dat geleid wordt door Arnie Campell. Rahul en Anu worden stapelverliefd op elkaar. Ze hebben echter verschillende ambities. Rahul wil een zanger worden en Anu een topmodel. Daarom is ze van plan om te verhuizen naar Frankrijk. Zal de relatie van Rahul en Anu stand houden? Of zal hun liefde eindigen?

avatar van tn2543
Ik heb deze film een flinke tijd terug gezien. Wat me is bijgebleven zijn de prachtige liederen in deze film! De liedjes zijn echt van grote klasse....

Zo zie je maar weer: de ene Bollywood flm is de andere niet. Na het prachtige Bajrangi Bhaijaan, die ik gisteren heb gezien, is dit een reusachtige tegenvaller. Een flinterdun verhaaltje, zwak acteerwerk en ook de liedjes houden niet over. Anderhalf jaar geleden zag ik Aashiqui 2 (2013). Ook dat is een heel mooie film in tegenstelling tot dit niemendalletje.