Cobardes (2008)

Alternatieve titel: Cowards

Spanje

geregisseerd door José Corbacho en Juan Cruz
met Eduardo Garé, Eduardo Espinilla en Elvira Mínguez

De 14-jarige Gaby wordt gepest op school door Guille. Gaby wordt voortdurend vernederd en geslagen waar zijn medeleerlingen bij zijn. De enige twee personen waarbij Gaby troost kan vinden is een pizzeria-uitbater en een vriendin van school, Carla, op wie hij verliefd is. Zijn ouders hebben zelf ook hun problemen waardoor hij bij hen niet altijd terecht kan. Uiteindelijk besluit Gaby om naar het advies van de pizza-uitbater te luisteren en actie te ondernemen.

avatar van arno74
Een film over pesten, waarin de pester en zijn ouders, en de gepeste jongen en diens ouders worden gevolgd. Het blijft wel erg rechtlijnig, oppervlakkig en weinig origineel, meeleven lukte me niet echt.

Después de Lucía (2012) raakt ook dit onderwerp maar vond ik veel beter.