• 8.255.608 stemmen

Alternatieve titels: Working Class / King Worker / Da Gong Huang Di

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Hark Tsui

Met onder meer: Samuel Hui

IMDb beoordeling: 6,4 (165)

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Plot Da Gung Wong Dai

Yan, voetbalfan en vrouwenversierder, verliest weer eens zijn baan. Hij ontmoet het mooie meisje Amy en wordt halsoverkop verliefd op haar. Ze komt echter uit een steenrijke familie, iets wat ze voor Yan verbergt, want hij haat rijke mensen. Als Yan eindelijk weer een baan vindt is dat uitgerekend in het noodle-restaurant van Amy’s vader. Voor Amy wordt het zo steeds lastiger om de waarheid verborgen te houden en langzamerhand beginnen de leugentjes Amy in te halen.

imageimageimageimage

Onderhond

Matige 80s HK comedy.

Met deze film zetten Hark z'n Aces Go Places stijltje een beetje voort. Best jammer want z'n eerdere films toonden toch meer potentieel dan dit soort hapklare comedies die overduidelijk voor een zeer groot publiek bedoeld waren.

Hark zelf is als acteur nog wel grappig, ook het bijrolletje van Man Tat Ng is geinig, sommige stukken zijn ook best vermakelijk en deze filmpjes zijn altijd aardig vlot. Binnen z'n genre is het ook zeker geen slechte film, maar echt overtuigen wil het toch ook niet.

Iets voor echte Hark completisten dit, je moet er ook aardig je best voor doen om deze film te pakken te krijgen. MM is toch al amper HK fans rijk, het zal dus nog wel even bij deze ene stem blijven voor deze film vermoed ik.

Geen al te beste Hark dus, vermoed dat ik ondertussen z'n beste werk ook wel achter de rug heb.