Ready, Willing and Able (1937)

1 stem

Komedie / Muziek

geregisseerd door Ray Enright
met Ruby Keeler, Lee Dixon en Allen Jenkins

Barry Granville en Pinky Blair, twee would-be theaterproducenten, krijgen een financiering voor hun nieuwe musical, op voorwaarde dat zijn Jane Clarke inhuren, een populaire Britse actrice, om de hoofdrol te spelen. In New York City hoort J. Van Courtland, een theateragent, over het project en haast zich naar het schip waarvan hij denkt waarmee Jane aankomt in Amerika. Maar hij vergist zich van boot én meisje, en houdt de Amerikaanse met dezelfde naam, Jane Clarke, voor de Britse artieste en dringt er bij haar op aan om een contract te tekenen. Deze Jane, een studente die er van droomt om ooit een actrice te worden, imiteert nu de Britse actrice, om op te kunnen treden op Broadway, waar zij smoorverliefd wordt op Barry...

Dick2008
Op alle fronten toch wel een matige (komische) musical. Ook de dans/muzieknummers zijn niet zo sterk. Er zit een bekende song in Too marvellous for words. Aan het eind een reusachtige typemachine. Ik had het gevoel Dick Powell te missen. In ieder geval, heb ik dit dus al enkele malen beter gezien van Warner Brothers. Allemaal nogal standaard. 2.0