ad
  • 8.178.950 stemmen

Faces in the Crowd (2011)

Horror / Thriller | 95 minuten

Genre: Horror / Thriller

Oorsprong: Verenigde Staten / Frankrijk / Canada

Geregisseerd door: Julien Magnat

Met onder meer: Milla Jovovich, Sarah Wayne Callies en Julian McMahon

Over Faces in the Crowd

"She saw the killer's face, but it keeps changing..."

Anna Marchant (Milla Jovovich) is lerares op een basisschool. Ze wordt aangevallen door een seriemoordenaar, die bekend staat als 'Tearjerk Jack'. Ze overleeft de aanval, maar houdt er de neurologische afwijking prosopagnosie aan over, en ze kan daarom geen gezichten meer herkennen. Ze is nu aangewezen op het herkennen van de stem van de ander. Samen met de rechercheur Kerrest probeert ze toch de identiteit van haar aanvaller te achterhalen. Ondertussen is de moordenaar vastberaden om Anna, een potentiële getuige, uit de weg te ruimen...

imageimageimageimageimage

Anna Marchant

Lanyon / Tearjerk Jack

Dr. Langenkamp

Anna #2 - in hospital mirror

Anna #4 - in make-up mirror

avatar van movie freak84

movie freak84

moest in het begin wel even wennen aan de rol van Milla maar vond het een zeer boeiende film , snap niet dat er mensen zijn die hier een 1 voor geven. daarom geef ik er maar een 5 voor. anders had ik er een 4tje voor gegeven

avatar van Noodless

Noodless

Het idee van de film is best origineel te noemen, al had hier en daar de film een betere uitwerking verdiend. Vooral de climax op het einde is vrij simpel te noemen. De slotscène hadden ze beter weggelaten : flauw en overbodig. Het acteerwerk irriteerde mij alvast niet. Een gemiddelde thriller die vooral in het eerste stuk sterker voor de dag komt dan in het zo gezegde 'spannende ' tweede deel. 6/10

avatar van Elineloves

Elineloves

Ik vond de film zo slecht nog niet. Oke, het heeft een hoog woensdagavond-film gehalte, maar is dat per se storend? Ik heb me er prima mee vermaakt op deze koude zondagmiddag. Exact een film waar ik zin in had. Redelijk spannend, vrij goed geacteerd en het verhaal is best aardig. Julian is aardig oud en vol geworden sinds de laatste keer dat ik hem op tv zag. Hij zet overigens niet de meest geloofwaardige rol neer maar wel en zeer mysterieuze. Wat is hij nou? Good guy or bad guy? De ontknoping is dan ook alles behalve schokkend. Sarah Wayne Callies herkende ik in het begin niet eens, pas toen ze dood was.En tsja, dan heb je er niet meer zoveel aan hè.

Beetje jammer van het zoetsappige einde, maar toch wel een aardige film.

avatar van chococreme

chococreme

henkula schreef:

Ik zat te kijken met het gevoel. kan of klopt dit wel, ja dan is het triller/horror effect snel weg.

En bij de gemiddelde horror vraag je jezelf nooit af of het wel kan of niet?

avatar van Connyh

Connyh

Geweldige spannende film.

avatar van flurk

flurk

ik vond hem wat tegenvallen, had ik meer van verwacht

avatar van Keane1983

Keane1983

Qua verhaal vond ik deze film vrij uniek. Acteerwerk vond ik ook prima, maar toch is er iets met deze film dat ik hem nog spannend nog eng vond. Eerder zelfs een beetje voorspelbaar.

Score onder deze film is goed en indringend wat goed matched met de film.

Camerawerk is mooi gedaan.

Ondanks dat deze film geen twaalf in een dozijn film is, had ik er toch wel wat meer van verwacht. Metname op het spannings niveau.

Van mij een 2,5*

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Leuke thriller (absoluut geen horror) met een interessant verhaal. Redelijk geacteerd en soms ook nog spannend. Geen hoogvlieger maar wel prima te doen. 3 sterren van mij

avatar van halokido431

halokido431

Heeft wel iets meer dan een woendagavondgehalte,maar het was geen superfilm.

En elke keer die verschillende gezichten had van mij ook niet gehoeven,dat hadden ze ook op een andere manier kunnen laten zien.

gauke

De regisseur heeft, denk ik, een oude psychologische thriller genomen en daar enige nieuwe componenten aan toegevoegd en zo ontstond een onnodig opgeblazen en voorspelbaar verhaal zonder verrassingen, die je geduld danig op de proef stelt. Lang voor het onvermijdelijke slot heb je het al gezien. Milla Jovovich beschikt (zeker in deze film) niet over een bijster groot acteertalent en staat ver in de schaduw van een hypnotiserende Marianne Faithfull, die slechts een bijrol vervult. Ook de rest van de cast kan acteerlessen bij haar nemen.

Snel vergeten dus maar.

avatar van Bubblez

Bubblez

Slechte film, magere acteerprestaties. En dat terwijl het plot helemaal niet zo onorigineel is. Het is alleen op een te goedkope manier uitgewerkt. Je kunt aan alles zien dat hier niet veel geld in is gestoken.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Zeer matig. Om te beginnen geen horror aanwezig en deze film moet dan eigenlijk thriller/drama gelabeld krijgen. Milla Jovovich is als slachtoffer in deze film verschrikkelijk slecht, net zoals eigenlijk de rest van de gehele cast. Het verhaal is saai, de spanning wordt niet opgevoerd en de film is langdradig.

Film was net meer een type film zoals die vroeger werden uitgezonden op woensdagavond door rtl4.

avatar van heplam

heplam

Pff wat een slappe film weer anderhalf uur van mijn tijd verspild

avatar van schumacher

schumacher

Middelmatige film, zeker leuk om eens gezien te hebben maar meer ook niet.

Horror? vanwaar halen ze dat in godsnaam?

Het is een thriller/drama achtig gedoe, van horror is helemaal geen sprake.

avatar van Brabants

Brabants

Deze direct naar DVD release is helaas weer zo'n film met een te standaard Hollywood uitwerking. Het is een klassieke regel waarbij de dader zich in de nabije omgeving van het slachtoffer omgeeft. Het prosopagnosie element is wel mooi bedacht en geeft de film wel meer swing, bij het vinden naar deze dader. Helaas kan dit element de film niet redden om er alsnog een onvergetelijke film van te maken.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Boeie wat slecht man. Milla Jovovich sucks as always en de rest is middelmatig. Sloom verhaal dat maar niet spannend wil worden. Geen aanrader.

avatar van blurp194

blurp194

Ik vond het plot nogal gejat van Blink. Maar in die film was het toch belangrijk beter uitgewerkt, en met Aidan Quinn en Madeleine Stowe ook een wat betere cast aan boord. Wat in deze film dan wel weer aardig gedaan is dat alle potentiele daders zo ontzettend op elkaar lijken dat je zelf af en toe ook niet meer weet wie nou wie is...

Milla vond ik eigenlijk nog lang niet zo slecht spelen, de rest van de cast doet het in vergelijking veel minder - de veelgeprezen Marianne Faithfull incluis. Niet heel best allemaal, en de flauwe cameravoering helpt ook niet om het nog een beetje interessant te houden.

Televisievoer voor laat op de avond, of voor de uitverkoopbak dvd's.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Juist blurp194, ik kon maar niet op Blink komen maar wist dat er een film moest was die ongeveer hetzelfde behandelde. Die was een stuk(je) beter b.t.w.

avatar van nightbreed

nightbreed

Huilen met de pet op.

avatar van Rodger

Rodger

Het eerste gedeelte gaat het nog wel.. maar daarna takelt de film snel af naar een bedenkelijk niveau

2.0 **

avatar van Waackx

Waackx

Een aparte thriller met af en toe een luchtige ondertoon die idd wat voorspelbaar is; want wie de dader is snel te raden maar het verhaal wat sowieso al niet alledaags is,had af en toe een paar originele vondsten.

Ondanks het serieuze verhaal kent de film ook wat komische scenes die niet passen in een film als deze

het bespreken dat het de droom is van elke vrouw is om elke nacht een andere bedpartner te hebben

Dat verwacht je in Cameron Diaz-film.

De quote van die hobo was wel

goed

"in heaven they don't have beer, so we drinking it all here !"

Verder af en toe ook erg corny acteerwerk zoals van die chicka-vriendin van haar of van de Edward Norton look a like detective.

Maar het leuke smoeltje van Jovovich maakt een hoop goed.

Redelijk.

avatar van tattoobob

tattoobob

Tegenvallende Thriller die helaas nergens boeiend genoeg gemaakt word.....ondanks dat het verhaal best te pruimen is.

Acteerwerk is redelijk te noemen maar niet geweldig.

Toch een van de mindere met Jovovich als je het mij vraagt.

avatar van cor1946

cor1946

Waardeloze film, boeit geen minuut. Het verhaal sloeg ook nergens.

avatar van Daan258

Daan258

Oeeiii, flinke tegenvaller.

Als eerst vind ik het heel raar dat de film als Horror/Thriller staat want dit is het beide niet.

Meer een erg lichte mysterie/misdaad.

Het verhaal is inderdaad niet eens zo slecht bedacht maar het is vreselijk jammer dat het allemaal erg saai en slecht is uitgewerkt.

Je blijft maar kijken, maar er komt vrij weinig vaart in de film en de spanning is ver te zoeken.

Ook was het acteerwerk van Milla Jovovich best matig vergeleken met andere films waarin ze speelt.

Het einde is dan ook nogal tegenvallend en stelt niet veel voor, erg jammer dit want met zo'n verhaal had er iets veel beters van gemaakt kunnen worden.

avatar van frans123

frans123

Matige film, die niet spannend of boeiend is. Het gedoe met de gezichten begon me al snel te vervelen.Cliche-Hollywoodfilm. ( en erg veel doden)

Tarkus

Thriller met een van mijn favoriete actrices in de hoofdrol, Milla Jovovich, dus wel benieuwd.

Het is zeker niet haar topfilm, maar ze doet het hier ook weer prima, al is het verhaal zeer voorspelbaar.

Heb me toch geamuseerd met deze prent, die wel een thrillergehalte heeft maar zeker geen horror is.

avatar van K. V.

K. V.

Deze lag hier al een tijdje en me er eens aan gewaagd. Toch wel een origineel verhaal die wist te boeien van begin tot einde. De cast deed het ook niet slecht en de speelduur was ook goed, niet te lang en niet te kort.

Prima film.

avatar van Tiany

Tiany

Zeer matige thriller, zoals we gewend zijn op Vitaya. Het idee was goed, maar het verhaal werd tamelijk saai gebracht. Ik vond de hoofdrolspeelster soms zeer onnatuurlijk en overdreven acteren, zoals in de oude film. Het einde is weer zo typisch en zeer voorspelbaar, niks origineel.