Jeepers Creepers (1939)

Western

geregisseerd door Frank McDonald
met Roy Rogers, Leon Weaver en Frank Weaver

M.K. Durant, een jonge zakenman, wordt voor straf door sheriff Roy gedwongen met een pikhouweel te graven, nadat hij bijna een brand had veroorzaakt. Tijdens zijn graafwerkzaamheden stuit Durant op een grote kolenader op het land van de Weavers. De gierige Durant begint vervolgens op sluwe wijze stukken land van de Weavers op te kopen. Zijn onvoorzichtige graafwerkzaamheden leiden echter tot een bosbrand. De grote familie Weaver zal in actie moeten komen om Durant te helpen.

avatar van Brix
Grappig dat de naam van de hoofdrolspeler hierboven ontbreekt.
Dat is namelijk Roy Rogers.
Zoals in vrijwel alle films waarin hij speelde ook hier vergezeld van zijn intelligente paard Trigger.
Dit mag wel een van zijn minst bekende films genoemd worden.
Bovendien is de film ook heel moeilijk verkrijgbaar.
Het is niet echt een typische Roy Rogers western, en ook de echte western sfeer ontbreekt hier.

Van de zingende Weaver familie, die hierin ook een flink aandeel heeft, ben ik niet echt stuk, maar in de USA waren het wel coryfeeën.

Vooral voor de fans van Roy & Trigger wel aardig om een keer gezien te hebben.

Brix schreef:
Grappig dat de naam van de hoofdrolspeler hierboven ontbreekt.
Dat is namelijk Roy Rogers.

Apart.
Ik heb 't aangepast! Een volgende keer kun je zelf een correctie indienen door op Corrigeren te klikken.