Belka i Strelka. Zvezdnye Sobaki (2010)

Alternatieve titel: Space Dogs 3D

Rusland
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Inna Evlannikova en Svyatoslav Ushakov
met de stemmen van Elena Yakovleva, Anna Bolshova en Yevgeni Mironov

Twee zwerfhonden worden in Moskou van de straat geplukt en naar een onderzoekscentrum gebracht. Hier ondergaan ze enkele enge tests, en brengen ze een tijdje door in een draaiende centrifuge. En dan worden ze samen met de pratende rat Venya de ruimte ingeschoten.

Vanaf 16 oktober te koop op dvd en blu-ray

Trailer (YouTube)

Matige Russische Animatie / Avontuur film, welke gebaseerd is op de echte honden Belka en Strelka.

In Moskou worden de twee zwerfhonden Belka en Strelka van straat geplukt om mee te doen aan een trainingsprogramma voor de "Spoetnik" ruimtemissies. Voor ze het goed en wel in de gaten hebben, worden ze ineens samen met de pratende rat Venya de ruimte ingeschoten.

Deze Russische animatiefilm is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de honden Belka en Strelka, die in de jaren zestig door de Sovjet-Unie de ruimte werden ingestuurd. Het verhaal heeft zijn sterke momenten, maar de animatie is gemiddeld. De stemmen van Belka en Strelka werden overigens ingesproken door de onbekende Russische actrices Anna Bolshova en Elena Yakovleva.

Al met al een matige circa 80 minuten durende Russische Animatie / Avontuur film, die Vladimir Poetin ongetwijfeld zeer leuk vindt.