LelleBelle (2010)

Nederland
Romantiek

geregisseerd door Mischa Kamp
met Anna Raadsveld, Benja Bruijning en Charlie Dagelet

Iedereen lijkt geobsedeerd door seks, behalve Belle, die gewoon viool wil spelen. Haar grootste droom is om ooit aan het conservatorium haar kunsten te vertonen. Belle vertrekt uit haar dorp, om in de stad haar droom na te leven. Hier komt ze er achter dat seks een positieve invloed heeft op haar vioolspel en realiseert ze zich dat ze de audities nooit zal halen zonder seksuele opwinding.

avatar van narva77
Stephan schreef:
Yup. Ik ben benieuwd wat je van Caged gaat vinden. Zit ook het nodige in...
Als die een beetje een redelijke distibutie krijgt wil ik hem ook graag zien....
Hopen dat ie niet alleen rechtstreeks naar Duitsland wordt verscheept.
Stephan schreef:
Maar goed... Thank God voor Wilco en de figuranten waren ook gepast "ingezet".
Wie is Wilco eigenlijk?

avatar van Stephan
De piemel van de gigolo...

avatar van mikey
Yes!!! Move over C Breillat

avatar van narva77
Stephan schreef:
De piemel van de gigolo...
Ooowh
mikey schreef:
Yes!!! Move over C Breillat
Hé, don't f*ck with la belle Catherine!

robertus65
Komt uit op dvd op 21 januari, met een Nederlandstalige cover, mag ik hopen.

vanaf 4 januari is hij (eventueel) al te huur. Maar niet bij mij, want ik sla deze titel over...

Aardige film met weinig diepgang met expliciete sexscènes die niet echt opwindend worden: op een of andere manier blijft het toch wat te keurig

avatar van blurp194
Belle is niet lelijk, maar een beetje meer verhaal had toch geen kwaad gekund. Of porno - een van beide dan toch

avatar van the big lebowski
Sex, muziek, humor,
mooi camerawerk (alhoewel af en toe gekozen werd voor érg banale shots), sterke montage, knappe regie!

Voor mijn doen een enorm compliment. Want ik heb het absoluut niet op Mischa Kamp.
Exact benoemen kan ik het niet, maar veel van haar films kan ik onmogelijk afkijken zonder kokhalzen.
Lellebelle is anders. Haast on-kamp-achtig.

De prent verteld over een jong meisje dat 'frigide' muziek maakt.
Dan blijkt dat, zoals bij veel kunst, sex een grote rol speelt in haar resultaten.

Waar in Lellebelle sex staat voor muziek, probeert de muziek tevens te staan voor sex.
Dat lukt jammergenoeg niet helemaal, totdat, opvallend genoeg, een misplaatste eindscène aanbreekt.
Een eindscène die te verwachten viel bij Mischa Kamp.
Een eindscène met een zeker kinderfilm-gehalte dat ergens in de buurt komt van zo'n vervelend, spectaculair Disney-eindfeest.
Precíes dát wat ik niet kan uitstaan aan Mischa Kamp; precíes zo'n soort scène, daar lukt het Kamp eindelijk: Daar staat de muziek voor sex!

Heel sterk (los van de inhoudelijke kwaliteit van de muziek) en toch onuitstaanbaar.
Gemengde gevoelens...
Een dik verdiende 3.5, neigend naar de 4. Al is het alleen voor Bouquets cinematografie.

avatar van Zandadder
Gezien de stemmen hebben we de film ongeveer op hetzelfde moment gezien

avatar van the new guy
Nou het experiment van BNN. Jammerlijk gefaald.

Voor vrouwvriendelijke porno was dit meer niveau Titanic waarbij de cameraman per ongeluk een keer uitschoot. Doe dan Lucia y el sexo, dat is echt vrouwelijke ontplooiing.

Als dan het verhaal goed zou zijn heb je alsnog een prima film. Dat is ook niet het geval. Als je een film à la August Rush wil maken, waarin muziek de leidraad is van een zich ontwikkelend verhaal, valt of staat de film bij de muziek. Hij valt, waar August Rush wordt gedragen door prachtige muziek.

Toch nog 1.5 omdat Anna Raadsveld wél goed is.

avatar van boemboem27
had er weinig verwachting van,maar al met al toch best wel een aardige film.
geen hoogstandje maar een lekkere wegkijker.
geen enkele acteur/actrice kwam mij bekend voor.
lekker voor tussendoor...

avatar van henkula
lekkere muziek, heeft wel wat weg van Fame, maar dan met seks.

avatar van Jessen0wnt
Eigenlijk een best leuk filmpje.
Natuurlijk is het niet een hele ''wauw'' film, de cast deed het opzich wel aardig en allemaal nieuwe gezichten, wat ook eens leuk is aangezien Nederlandse films meestal veel dezelfde gezichten hebben. Vond vooral Charlie Chan Dagelet erg leuk spelen, gewoon een heerlijk mensen om naar te kijken en ze speelde een leuke sympathieke en spontane vriendin. De seks in de film is gelukkig niet pornografisch neergezet maar echt puur filmisch om het verhaal te versterken, het had ook allemaal een soort van ''reden'' en was dus niet overbodig of iets dergelijks. Irriteerde me wel aan de twee vrouwelijke juryleden, wat een genozel hadden hun als tekst zeg, niet normaal. Was beter geweest als die hun *** hadden gehouden. Anna doet het ook aardig, ze speelt en ziet erook echt uit als een boerinnetje, seksloos het leven door, strevend naar het conservatorium. De muziek was ook een leuk gegeven aangezien de film denk ik voor jong publiek is en vrij commercieel is. Als film onvoldoende maar al met al een leuk filmpje en een flinke meevaller.
3 sterren

avatar van 93.9
Scene waarin ze muziek maken met al die instrumenten vond ik mooi.
Verder wel aardig. Niets bijzonders.
Typisch bnn: veel over sex drugs en rock n roll lullen, maar het niet in zich hebben.

avatar van gillie24
Nee, (oor)lellebelle was echt weer zo'n typisch Nederlands wanproduct. Slechte dialogen, beroerd acteerwerk en een verhaal van niks.

Multiple choise: softporno met wat muzikale intermezzo's óf klassieke muziek-film met veel seksscènes. Gaat over een overspannen oorlelletje... geloof ik. In ieder geval niet best.

Verbazend dat iemand op het idee komt om zo'n scenario te schrijven. Toch maar snel laten nagaan wat er mis kan zijn. Nog verbazender dat zo'n scenario dan ook nog eens verfilmd wordt. Geen reclame voor BNN en al helemaal niet voor de Nederlandse tv-film, die doorgaans van een alleszins redelijk niveau zijn. Deze niet dus.

Niettemin 2 **, maar dat is alleen voor de fraai gebouwde meiden.

avatar van ILDIB
Pure porno, verders is het inhoudsloos.

avatar van edwinoudenes
De muziek is eigenlijk het enige positieve wat ik heb kunnen ontdekken..

avatar van xxERWINxx
Inhoudloze film eigenlijk waarin het draait om sex, nederlandse films met echte naaktscenes zie je niet veel meer in de laatste paar jaar.

wel een heerlijke vrouw die Anna raadsveld mmm.

avatar van mjk87
Ben ik de enige die bij deze film aan Black Swan moest denken? Ja, ze zijn beide uit 2010, dus dat lijkt me sterk dat ze van elkaar zouden hebben afgekeken, maar de overeenkomsten zijn me net iets te toevallig.

Enfin, zo goed als Black Swan is deze niet. Dat komt vooral doordat het nooit echt weet te boeien en zelfs weet te vervelen. Jammer, want Raadsveld speelt leuk, de fotografie is mooi met fijne kleurtjes, de muziek is lekker en een aantal scènes zijn echt wel goed. Alleen zit er ook veel saais tussen dat elke vorm van passie lijkt te missen, precies waar Belle in het begin nat op gaat. 2,0*.

avatar van missl
Weinig opwindend niemendalletje over een meisje dat zoveel mogelijk seks wenst te hebben, op het moment dat zij denkt dat zij beter kan functioneren van deze spanning, toen was het voor mij ver klaar.

avatar van Ste*
Heel zwak. Nogal zinloze film, dat is het gevoel dat ik eraan overhou. De seks is te nep en te weinig aanwezig om echt opwindend of spannend te zijn. De rest is houterig, niet interessant, matig geacteerd. Er zijn wat mooie mensen te bewonderen, en dat is eigenlijk het enige wat het nog een beetje het kijken waard maakt.

kleine 2*

avatar van Passiebloempje
Een zeer aanwezige piemel en naar lucht happende filmkussen; doe het goed of gewoon niet.

avatar van Ebenezer Scrooge
Gigolo: 'Hij heet Wilco (zijn piemel). Je mag wel even gedag tegen hem zeggen... '

Zij: 'Hallo.'

avatar van john mcclane 2
vooral onder de indruk van de ongelofelijk mooie beauty Anna Raadsveld.
Verder weer nederlands typisch .
Houterige dialogen . leeg verhaal . Maar was ook voor de tv bedoeld , dus in die zin is het de makers met dat budget niet kwalijk nemen .
De enige reden dat ik de film heb afgekeken is Anna Raadsveld, en haar mooie koppie en lichaam .
Dat is geen goede reden .
een twee *

avatar van Baboesjka
Aparte film. Ik vind het geen porno, maar seks is overduidelijk een hoofdzaak in deze film. Eigenlijk houd ik daar niet van, maar ik vond het verhaal vanaf het begin vermakelijk, ik vind de beelden niet ordinair, soms zelfs erg mooi en kunstzinnig, en ik vind vooral Anna Raadsveld en Charlie Chang Dagelet erg leuk spelen. De muziek vind ik mooi en de titel vind ik leuk gevonden. Op mij kwam het best origineel over en ik vind het een redelijke film van Nederlandse bodem. Kleine voldoende. 3*