ad
  • 8.105.306 stemmen

Legend of the Doll (2006)

Komedie / Fantasy | 68 minuten

Genre: Komedie / Fantasy

Alternatieve titel: Sei Bishôjo Figyua Den

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Toshihiro Goto

Met onder meer: Noriko Kijima, Yuria Hidaka en Hideo Tsubota

IMDb beoordeling: 5,8 (12)

Oorspronkelijke taal: Japans

Oorspronkelijke titel: 聖♥美少女フィギュア伝

Releasedatum: 23 augustus 2006

Over Legend of the Doll

Een action-figure verzamelaar genaamd Ryouta vervolledigd uiteindelijk zijn collectie door het kopen van een zeldzame pop. Zijn vreugde is echter van korte duur, wanneer een groep jongeren het popje van hem steelt als hij op weg is naar huis. Compleet verslagen wandelt Ryouta voorbij een klein winkeltje in een verlaten steegje en vindt een nog zeldzamer model van een popje genaamd Airu te koop. Hij rent naar huis om het in elkaar te steken, en tot zijn verbazing komt Airu tot leven en wordt direct verliefd op hem.

image

avatar van belchinees

belchinees

Te braafjes naar m'n zin .

Verder wel een simpel, lief filmpje.

avatar van Observator

Observator

Geinig ding. Te braaf? Als opblaaspop had ze ook haar doel gediend

Voor een dik uur prima vermaak. Wat fantasie, wat romantiek, wat komedie. Lekker ongecompliceerd.

avatar van belchinees

belchinees

Ik zou alleszins niet zo braaf gebleven zijn moest er zo'n Japans poppemietje, in cosplay nota bene, stapelverliefd en slaafs in mijn appartementje verblijven .

avatar van Zandadder

Zandadder

belchinees schreef:

Te braafjes naar m'n zin .

Verder wel een simpel, lief filmpje.

eens.

BBarbie

Schattige fantasie over een jongen die poppen verzamelt. Wanneer zijn nieuwste aanwinst plotseling tot leven komt, roept dat bij hem herinneringen op aan zijn vroegere vriendin. Simpel en toch leuk.