King of the Bandits (1947)

Western / Actie

geregisseerd door Christy Cabanne
met Gilbert Roland, Angela Greene en Chris-Pin Martin

Ondanks de waarschuwing van zijn trouwe vriend Pancho, besluit Ramon Mojica, alias de ‘Cisco Kid’, in Arizona te blijven om een reeks van postkoetsovervallen te onderzoeken. Cisco Kid krijgt namelijk daarvan de schuld en er is een hoge beloning uitgeloofd voor zijn gevangenneming. Cisco Kid kan Pedro Gomez, die getuige was van een postkoetsoverval, redden van de strop. Alice Mason en haar moeder worden gered door Cisco Kid wanneer hun overvallen postkoets zonder koetsier er van door gaat. Mevrouw Mason is daarbij gewond geraakt en ze wordt meegenomen naar een nabijgelegen ranch. De outlaw Smoke Kirby blijk zich voorgedaan te hebben als de Cisco Kid. Cisco Kid en Pancho geven de, door ene Smoke Kirby gestolen, juwelen terug aan de Masons. Desondanks arresteert legerkapitein Frank Mason, de broer van Alice, Cisco Kid en Pancho, omdat zij de gestolen juwelen in hun bezit hadden. De dankbare Pedro Gomez weet beiden te bevrijden en Cisco Kid stelt nu alles in het werk om zijn naam te zuiveren.