There Was a Little Boy (1993)

geregisseerd door Mimi Leder
met Cybill Shepherd, John Heard en Scott Bairstow

Julie Warner (Shepherd), lerares Engels van een middelbare school, is zwanger; zij en haar man Greg (Heard) zijn verrukt, maar hun geluk wordt toch een beetje overschaduwd door de herinnering aan de kidnapping van hun baby vijftien jaar ervoor. De zaak bleef onopgelost en het kind werd nooit teruggevonden. Op school trekt zij zich het lot aan van Jesse (Bairstow), die uit een onbemiddeld sociaal milieu komt en een ziekelijke moeder heeft. Er ontstaat een speciale band tussen haar en de opgeschoten leerling.

Meer dan goede tv-film die echt meer dan de moeite waard is.

avatar van Baggerman
Wel een typische RTL- of SBS-film. Maar door de aanwezige vakkundigheid van (de toen nog slanke) Shepherd en Heard toch zeker niet onaardig. Volgens mij vroeg iemand in "ik zoek een filmtitel" ooit om deze film.