En Enkelt til Korsør (2008)

Alternatieve titel: Oneway-Ticket to Korsør

Denemarken
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Gert Fredholm
met Carsten Bjørnlund, Lærke Winther Andersen en Kurt Ravn

Nadat hij zijn doctoraat heeft verdedigd, begrijpt de romantische idioot Rasmus dat zijn situatie helemaal niets is om trots op te zijn. Hij heeft geen baan, maar wel een grote studielening af te betalen. Omdat hem geen andere keuze rest, aanvaardt hij het aanbod om te werken als leraar in de Deense taal in een kleine provinciestad. Hier ontmoet hij een kleurrijke gemeenschap en al snel droomt hij van een leven samen met de lokale bevolking. Rasmus wordt ook nog verliefd op Signe, een van zijn studentes. En daartoe heeft hij niet het recht, ook al omdat Signe een andere liefde heeft, namelijk Camilla, met wie zij graag een kind zou willen hebben.

Leraar Deens begint aan een nieuwe baan in een klas voor volwassenenonderwijs. En zo leren we de leraar en zijn vijf leerlingen kennen. Het kabbelt allemaal aangenaam en amusant voort, maar geloofwaardigheid is ver te zoeken.