The Next Victim (1976)

Verenigd Koninkrijk
Thriller / Mystery

geregisseerd door James Ormerod
met Carroll Baker, T.P. McKenna en Maurice Kaufmann

Tijdens een zinderende hittegolf verlaten de Londenaren massaal de stad en de Amerikaanse Sandy Marshall blijft vrijwel alleen achter in haar appartementenblok als haar man wordt opgeroepen voor een zakenreis. Sandy zit in een rolstoel na een auto-ongeluk en laat nietsvermoedend een moordenaar vermomd als bezorger het gebouw binnen. Als ze zich herinnert dat de laatste tijd een aantal vrouwen gewurgd zijn gevonden, is het al te laat en moet ze het gebouw zien te ontsnappen. De telefoonlijn is echter afgesneden en er is iemand beneden.

Deze Triller afleveringen werden vroeger eens op tv (Belgie) uitgezonden en dat was op een zaterdag tegen het einde van de avond.
Waarschijnlijk verder onbekend in o.a. Nederland.
Ik heb een dvd box gevonden/gekocht op Amazon.co.uk deze is nog verkrijgbaar onder naam Triller Brian Clemens.
Zijn rond de 44 afleveringen, helaas zonder Nederlandse ondertiteling.
Een reeks afleveringen zijn ook op Youtube te bekijken, bijvoorbeeld spannend is aflevering I am the girl he want's to kill.
Afleveringen veelal in Engelse sfeer/omgeving,in ieder geval zeer de moeite waard.