Deep Waters (1948)

1 stem

geregisseerd door Henry King
met Dana Andrews, Jean Peters en Dean Stockwell

Een man opgeleid tot architect vergooit zijn carrière om zijn wens in vervulling te brengen: visser worden. Dit tot groot ongenoegen van zijn verloofde, een maatschappelijk werkster die een huis zoekt voor een twaalfjarig jongetje. Het jongetje toont veel interesse in de nieuwe baan van de visser. Als de verloofde hem verbiedt de zee op te gaan, neemt het jongetje wraak door het criminele pad op te gaan.

avatar van matthijs_013
Een film die niet echt iets probeert te vertellen (behalve dat wel heel erg overduidelijke moraal aan het eind). Peters komt, in haar tweede filmrol, niet echt geheel tot haar recht in deze nietszeggende rol.