Sea Tiger (1952)

Avontuur / Misdaad

geregisseerd door Frank McDonald
met Marguerite Chapman, John Archer en Harry Lauter

‘Sea Tiger’ is de naam van een oud vrachtschip, dat door de Japanners aan het eind van de Tweede Wereldoorlog is achtergelaten en die in een afgelegen baai in Nieuw-Guinea voor anker ligt. De eigenaren Jenine Duval en Jim Klavier hebben Ben McGrun als schipper en Joe Edmun als eerste stuurman ingehuurd om samen met hen het schip op te halen. De ‘Sea Tiger’ blijkt echter een geheime kluis aan boord te hebben met daarin een fortuin aan diamanten en goudstaven, die de Japanners in het schip hadden verborgen. De louche verzekeringsman Williams uit Sidney en de kroegbaas Fat Harry zijn op zoek naar deze kluis. Klavier wordt vermoord en McGrun wordt daarvan beschuldigd. McGrun kan echter aantonen, dat hij eigenlijk een privédetective is en de hoofdverdachten zijn nu Fat Harry en Williams.