Drums of the Congo (1942)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Christy Cabanne
met Ona Munson, Stuart Erwin en Peggy Moran

Congo, Centraal-Afrika, 1942. Kapitein Kirk Armstrong van de geheime dienst van de Amerikaanse marine is in het oerwoud van Congo op zoek naar een zeldzaam, hoogstwaarschijnlijk van een meteoriet afkomstig metaal, dat belangrijk is voor de oorlogsvoering. Kirk krijgt bij zijn zoektocht hulp van de missionaris Dr. Ann Montgomery en de jager, maar ook levensgenieter, ‘bwana’ Congo Jack. Een groep nazi’s, onder leiding van Enid Waldron, is echter ook op zoek naar het zeldzame metaal en deinst er niet voor terug te moorden om aan dit metaal te komen.