If Winter Comes (1947)

1 stem

geregisseerd door Victor Saville
met Walter Pidgeon, Deborah Kerr en Angela Lansbury

Het is 1939. Mark Sabre, een schrijver van schoolboeken in het Engelse stadje Penny Green, is overhaast met Mabel getrouwd, omdat zijn echte liefde Nona met iemand anders getrouwd is. Net als de Tweede Wereldoorlog op het punt staat uit te breken, keert Nona uit Polen naar huis terug met haar verse echtgenoot Tony Tyber. Mabel is er zeker van, dat Mark haar trouw zal blijven. Maar Mark leert een derde vrouw kennen: de jonge en zwangere Effie Bright. Over beiden wordt in Penny Green geroddeld, wat negatieve gevolgen heeft voor Marks baan en huwelijk. Dan sterft Effie en de lokale autoriteiten vermoeden dat het moord is. Mark is hoofdverdachte.

avatar van matthijs_013
Mooie sfeervolle film. Typisch jaren '40-product van MGM met een topcast. Sterk geacteerd door met name Pidgeon. Naast de drie genoemden ook een (kleine) rol van Janet Leigh.