Grand Isle (1991)

geregisseerd door Mary Lambert
met Kelly McGillis, Jon DeVries en Adrian Pasdar

Het dagelijkse leven van de Amerikaanse rijke klasse, rond 1900, bestond vooral uit verveling. Tijdens een verblijf op het Grand Isle in de Golf van Mexico leert Edna (Kelly McGillis), getrouwd met de schatrijke Leonce (Jon De Vries), Robert (Adrian Pasdar) kennen. Weer terug op haar landgoed in New Orleans komt hij haar opzoeken, terwijl haar echtgenoot op zakenreis is. Bijna gelijktijdig duikt nog een andere aanbidder op, Alcee (Julian Sands). Ze beseft niet dat ze in de leugens wegzinkt en dat ze van het leven niet veel anders te verwachten heeft.