Le Frère du Guerrier (2002)

Alternatieve titel: The Warrior's Brother

Frankrijk
Avontuur

geregisseerd door Pierre Jolivet
met Vincent Lindon, Guillaume Canet en Mélanie Doutey

In de dertiende eeuw, in het zuiden van het koninkrijk Frankrijk, leiden twee broers een verschillend bestaan. Thomas, de oudste, is een avonturier, verdient zijn brood als huurling en is ervaren en enthousiast voor de strijd. Arnaud, zijn jongere broer, bleef in het ouderlijk huis wonen bij zijn moeder, die in de hele regio bekend stond om haar genezende capaciteiten. Hij is getrouwd met Guillemette, een mooi jonge vrouw, die echter lijdt onder een horrelvoet. Ze hebben samen een dochtertje. Wanneer zijn moeder sterft wordt Arnaud de bewaarder van de waardevolle medische wetenschap die hij van haar heeft geleerd.