From Mexico with Love (2009)

Actie / Drama

geregisseerd door Jimmy Nickerson
met Steven Bauer, Kuno Becker en Danay Garcia

Hector Villa, fysiek sterk maar emotioneel zwak, is een van de miljoenen illegale immigranten die dromen van een nieuw leven in de US. Hector droomt er van om een professionele boxer te worden, zoals zijn vader ooit was, maar hij merkt dat hij al keihard moet vechten om te overleven in de grimmige realiteit van het leven op een ranch in Texas. Overdag werkt Hector lange dagen op het land in de brandende zon. 's Avonds ruilt hij zijn werkhandschoenen om voor boxhandschoenen en vecht hij in de omliggende bars en omgebouwde schuren, waar een 5 dollar entree en een paar rondes in de ring de winnaar meer oplevert dan een paar dagen hard werken op de velden in de verzengende hitte.

avatar van Grunner
Welke druif heeft er 5 punten gegeven?

avatar van voomzap
Een Vlaams druifje dat alles een 5 geeft

avatar van nepdance
voomzap schreef:
Een Vlaams druifje dat alles een 5 geeft

Whaha lekker typisch!!!

revengeyo
nieuwste uitvinding van de belgen:
zaklamp op zonne-energie

zo moest me redelijk door de film heen slaan. een dikke onvoldoende!

Een saai, voorspelbaar, melodramatisch en enigszins overdreven verhaal over een hardwerkende immigrant, die zijn dromen wil verwezenlijken. Leuk is de mix van culturen, maar voor de rest heb je het allemaal eerder gezien in voorgaande boksfilms.