ad

Western | 88 minuten

Genre: Western

Geregisseerd door: Lesley Selander

Met onder meer: George Montgomery, Rod Cameron en Marie Windsor

IMDb beoordeling: 5,8 (153)

Over Dakota Lil

Het Amerikaanse Ministerie van Financiën stuurt hun geheime agent Tom Horn naar het Westen om een bende treinrovers te ontmaskeren. Bij een treinroof is voor $100.000 aan niet-gesigneerde bankbiljetten gestolen. Tom begint met het verkrijgen van het vertrouwen van Lil, de lokale zangeres en valsemunter en haar vriend Vincent. Horn krijgt beiden zo ver dat ze hem informatie verschaffen over de treinrovers en hij verneemt dat de salooneigenaar Harve Logan de leiding heeft gehad van de treinroof. Lil verlaat Vincent voor Logan en ze vertelt hem ook over de activiteiten van Tom. Logan kan Lils valsemunterexpertise goed gebruiken. Maar dan komt Lil er achter dat ze eigenlijk verliefd is op Tom en verlaat Logan weer. Met de hulp van Lil probeert Tom Logan te vinden om hem uiteindelijk te arresteren.

image

Tom Horn / Steve Garrett

Harve Logan / Kid Curry

Blonde Singer

Secret Service Chief

Butch Cassidy

avatar van Dogie_Hogan

Dogie_Hogan

Marie Windsor (1919-2000) als Dakota Lil.

avatar van madmax1

madmax1

Dakota -.Lil .

traditionele western van Lesley Selande meester in de B film.

Deze doet niet vermoeden met een typische Bfilm te doen , toch ook om zijn gewelddadige inslag en een normale speelduur meer een A low budget.

Weinig bekeken deze sterke western in helder zwart wit met een goed verhaal en en schitterende sound George Montgomery zeer sterk spelend , de bij rollen Marie Windsor - Rod Cameron staan in voor een pittige western.

Komt uit een stoffig hoekje, in zijn geheel herbekeken aanrader.

avatar van mr rumson

mr rumson

Dakota Lil is een aardige western met een goed verhaal.

George Montgomery acteert degelijk in deze western heb hem al eens minder gezien .

Maar net als in andere westerns heeft hij ook hier weer een opvallende cowboy hoed op .

Dit keer niet zo'n grootte hoed waar hij vaker in te zien was maar wel een beetje een vreemd model hoed.

De western in zwart wit ziet er prima uit ondanks mijn versie niet het mooiste beeld had.

Zo is het Mexicaanse stadje sfeervol.

Marie Windsor is niet mijn favoriete actrice maar ze doet het niet onaardig .

De actie is zoals gebruikelijk in die tijd evenals de liedjes .

Alleen die hadden van mij weggelaten mogen worden .

Ten eerste zijn ze sterk verouderd maar je krijgt ook het gevoel dat ze telkens het verhaal onderbreken .