A Rage in Harlem (1991)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Misdaad

geregisseerd door Bill Duke
met Forest Whitaker, Gregory Hines en Robin Givens

1956. In Mississippi raken door de goudkoorts de gemoederen oververhit. Slim (Badja Djola) en zijn zwarte bende worden met het buitgemaakte goud bedrogen. En na een heftige schietpartij belandt de rijkdom in handen van Imabelle (Robin Givens), Slims bloedmooie liefje. In haar eentje reist ze af naar New York, waar ze haar hart verpandt aan de dikke godvrezende Jackson (Forest Whitaker). Zij wil haar goud slijten aan de heler Easy Money (Danny Glover). Maar al snel blijkt echter dat Slim nog in leven is in New York. En hij is vastbesloten zijn verliezen ongedaan te maken.

Is soms zo onmogelijk dat het aanleunt bij een komedie. Lijk een soap. Een soap wil af en toe ernstig zijn maar is vaak te idiotisch zodat ge er alleen maar kunt mee lachen.
Oppervlakkig.