Sûpâkabu (2008)

1 stem

Japan

geregisseerd door Atsushi Muroga
met Shigemitsu Ogi, Toru Kazama en Kana Kurashina

Takeshi's hobby is straatraces houden met motoren. Op een dag wordt hij echter gepakt door de politie en zijn motorfiets wordt in beslag genomen. Bovendien verliest hij hierdoor de financiële hulp van zijn vader. Teleurgesteld gaat Takeshi werken in het noodle-restaurant van de vader van zijn jeugdvriend Mio. De baan is niet erg bevredigend en hij is depressief omdat hij niet meer kan racen. Op een dag vindt hij echter een haveloze scooter in de opslagruimte van het restaurant. Hij gaat het ding opknappen.

avatar van Baggerman
Ja mensen, als je het plot zo leest lìjkt dit heel erg slecht en.....

dat is ook zo! Tja, ìk heb deze film toegevoegd en vond dan ook dat ik moreel verplicht was om de film eens te bekijken. Jullie hoeven dit niet, maar als je in een zelfkastijdende bui bent, of je houdt van brommers/motoren, of je bent op vakantie in Japan geweest en wilt weer wat beelden van rustiek Japan zien, dan zou je je kunnen wagen aan deze film.

Gelukkig duurt de film niet erg lang!