The Avenging Angel (1995)

Western

geregisseerd door Craig R. Baxley
met Tom Berenger, Charlton Heston en James Coburn

Omstreeks 1850 staat kerkganger Miles (Berenger) in Utah op om de bedreigde Mormonen-heilige Brigham Young (Heston) te beschermen. Via intriges, een bijna-doodervaring, herstel en romance met een van de vrouwen van Young stevent Miles samen met zijn oude mentor (Coburn) af op een gewelddadige finale.

avatar van Ibrahim
Een hele goede western film die mij verraste.

Historisch gezien zit deze ook wel redelijk in elkaar, er zijn veel van dit soort gemeentes ontstaan in de vroege jaren van de VS, het is zeker een goede film, uiteraard ook dankzij Tom Berenger!

avatar van trebremmit
Originele western over een voor mij onbekend fenomeen uit die tijd, namelijk het gewelddadige verleden van de Mormonen.
Een soort thriller western met veel actie en intriges, niet altijd even spannend maar wel leuk om te kijken. De omgeving is trouwens ook prachtig.
Moet deze nog maar eens een keer op dvd zien te krijgen voor een betere beeldkwaliteit.

avatar van trebremmit
Komt in oktober uit op dvd in Duitsland, met Engelse audio. Even afwachten wat de kwaliteit daarvan is, vaak zijn zulke dvd's niet beter dan de VHS.

avatar van Brix
De DVD van Warner Archive Collection is van goede beeldkwaliteit, maar geen HD.
Ik ben er in ieder geval tevreden mee

Prima film overigens.

avatar van trebremmit
Maar die is wel wat duurder denk ik, die Duitse gaat rond de tien euro kosten.

avatar van Brix
Dat is goedkoper, inderdaad.